کد خبر: 995609
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
پیام‌های دلگرم‌کننده ستاره‌های فوتبال جهان به مردم
ویروس جان‌سخت هر روز افراد بیشتری را در جهان درگیر خود می‌کند و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌های تب آن فروکش کند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در روز‌های اوج گرفتن کرونا و در حالی که برخی چهره‌های معروف وطنی برای حضور در برنامه‌ها درخواست پول می‌کنند، برخی از سلبریتی‌های فوتبال دنیا بخشی از دارایی‌های نجومی خود را برای مهار این بیماری در اختیار مسئولان کشورشان قرار داده‌اند و بسیاری نیز علاوه بر کمک‌های مالی سعی در افزایش روحیه مردم دارند.

از توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی پیروی کنید
کریس رونالدو هم مانند همه انسان‌ها، این روز‌ها به شدت نگران شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیاست. او با انتشار پیامی با همه کسانی که یکی از اعضای خانواده‌شان را به خاطر ویروس کرونا از دست داده‌اند و تمام کسانی که با این ویروس منحوس می‌جنگند، ابراز همدردی کرده و به مردم هم توصیه‌هایی داشته است: «دنیا لحظات سختی را پشت سر می‌گذارد و به مراقبت و توجه همه نیاز دارد. من امروز با شما، نه به عنوان یک فوتبالیست، بلکه به عنوان یک فرزند، یک پدر و یک انسان صحبت می‌کنم که نگران آنچه اخیراً دنیا را تحت تأثیر قرار داده، هستم. مهم این است که از توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی پیروی و دستورات دولت‌ها برای مدیریت این شرایط را پیاده‌سازی کنیم. مراقبت از زندگی انسان‌ها، فراتر از هرچیز دیگری است.»

نگرانی‌های مسی
تعطیلی فوتبال اروپا و تشویق فوتبالیست‌ها به ماندن در خانه از جمله موضوعات داغ این روز‌ها محسوب می‌شود. چندین بازیکن و ورزشکار در سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و با این حساب لغو مسابقات بهترین تصمیم ممکن است. علاوه بر این تیم‌های ورزشی نیز ضمن تعطیل کردن اردو‌ها و تمرینات شان از اعضای خود خواسته‌اند قرنطینه خانگی را جدی بگیرند. لیونل مسی نیز به خاطر شرایط به وجود آمده در منزل شخصی‌اش تلاش می‌کند آمادگی جسمانی خود را حفظ کند.

مهاجم بارسا با انتشار پستی از نگرانی‌هایش در مورد کرونا و اپیدمی آن نوشت: «روز‌های سختی برای همه مردم جهان است. نگران اتفاق‌هایی هستیم که در حال رخ دادن است و دوست داریم به کسانی کمک کنیم که بدترین شرایط را سپری می‌کنند. افرادی که این موضوع مستقیم روی خودشان، خانواده‌شان و دوستان‌شان تأثیر گذاشته است، چون در خط مقدم کار می‌کنند و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول هستند. از تلاش آن‌ها حمایت می‌کنم.» او یک‌بار دیگر به حفظ سلامتی و اولویت آن اشاره کرد: «سلامتی همیشه باید در اولویت باشد. شرایط خاص است و باید به نکاتی که سازمان‌های سلامت و مسئولان کشور اعلام می‌کنند توجه داشت. تنها با این روش می‌توانیم مبارزه مؤثری داشته باشیم. اکنون زمان مسئولیت‌پذیری است و باید در خانه ماند. همچنین اکنون بهترین زمان برای لذت بردن از بودن با شماست که همیشه نمی‌توانستیم داشته باشیم. امیدوارم در کمترین زمان ممکن این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.»

کمک‌های لیورپولی‌ها
تعطیلی لیگ جزیره هم باعث نشد مدیران حرفه‌ای باشگاه لیورپول کمک به نیازمندان را فراموش کنند. هواداران این تیم قرمزپوش در تمام بازی‌های خانگی مبالغی را برای کمک به تأمین غذای نیازمندان جمع‌آوری می‌کردند. با لغو مسابقات لیگ برتر، اما هواداران فعلاً نمی‌توانند در این برنامه خیریه شرکت کنند. منتها باشگاه برای جبران سهم ۲۵ درصدی کمک هواداران به برنامه تأمین غذای نیازمندان، مبلغ ۴۰ هزار پوند را به ازای چهار بازی خانگی‌اش برای این مسئله در نظر گرفته است. در بیانیه باشگاه آمده است: «هواداران ما همیشه در حمایت از برنامه خیریه کمک به تأمین غذای نیازمندان فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند و سال‌هاست که در این برنامه مشارکت دارند. ما از همه کسانی که توان دارند، می‌خواهیم از هر طریق ممکن چه به صورت آنلاین و چه از طریق دفاتر اعلام شده از طرف باشگاه به این برنامه کمک کنند.»

نوع‌دوستی بندرنشینان به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ شانس زیاد لیورپول برای کسب عنوان قهرمانی انگلیس، آن‌هم پس از سه دهه و به خطر افتادن تحقق این رؤیا به خاطر کرونا چالش این باشگاه و هوادارانش است. با این حال سلامتی مردم و مبارزه با کرونا فعلاً دغدغه اصلی سرمربی آلمانی است. یورگن کلوپ اخیراً در پیامی بر این موضوع تأکید کرده است: «در حال حاضر فوتبال اهمیتی ندارد و برای محافظت از یکدیگر باید تلاش کنیم.»

این پیام احساسی واکنش سازمان جهانی بهداشت را نیز به همراه داشت. تدروس آدانوم، گبریسیوس رئیس این سازمان از سرمربی لیورپول تشکر کرد: «از یورگن کلوپ و باشگاه لیورپول به خاطر پیام قدرتمندشان به دنیا سپاسگزارم. اهمیت دادن به سلامت مردم در درجه اول، کاهش خطرها، مراقبت از آسیب‌پذیر‌ها و نشان دادن محبت، این شیوه همیشگی سازمان بهداشت جهانی است. ما اگر با هم همکاری کنیم، ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
در خانه می مانیم ...
اما تا کی؟
نزدیک ۴ هفته هست برخی خانواده ها قرنطینه خانگی را اعمال کرده اند.
اما برخی دیگر خانواده ها یا ترک قرنطینه کردند یا الزامی در قرنطینه ندیدند وحتی رفتارهای پر خطری داشتند.
تکلیف کسانی که مسولیت پذیر بودند در برابر بی مسولیتی ها چگونه خواهد بود؟
آستانه تحمل خانوارهای مسولیت پذیر تا کی هست؟
چه حمایتی متوجه خانواده های مسولیت پذیر وچه شرایط الزام آوری برای خانواده هایی که فرارمسولیتی داشته و دارند وجود دارد؟
چه کسی پاسخگو است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار