کد خبر: 995600
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
رئیس کمیته امداد از افزایش ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال خبر داد و گفت: مردم نیکوکار ما در شرایط فعلی جامعه تا روز جمعه ۳۲۳ میلیارد تومان به جشن نیکوکاری کمک کرده‌اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مرتضی بختیاری اظهار داشت: میزان کمک‌های جمع‌آوری شده تا جمعه شب ۳۲۳ میلیارد تومان برآورد شده که این میزان کمک‌های نقدی و کالایی است.

وی تأکید کرد: این کمک‌ها در ۱۰ هزار پایگاه و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور با روش‌های غیرحضوری و حضوری جمع‌آوری شده است.

بختیاری از رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال خبر داد و گفت: در شرایط فعلی، میزان کمک‌ها نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تهیه بسته حمایتی برای اقشار محروم و آسیب‌دیده شغلی از کرونا افزود: دستورالعمل جامعی در این خصوص به استان‌ها تهیه و ابلاغ شد. همچنین قرار شد سه بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌دیده مانند کارگران روزمزد، دستفروشان در نظر گرفته شود که در مجموع تعداد آن‌ها ۷ میلیون نفر می‌شود.

به گفته رئیس کمیته امداد، یکی از بسته‌های حمایتی تا پایان سال و دو بسته دیگر نیز در سال آینده به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌شود.

بختیاری همچنین از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: این مبلغ جهت اقدامات پیشگیرانه از کرونا با اولویت بیماران صعب‌العلاج و سالمندان میان این افراد با هماهنگی ستاد اجرایی توزیع می‌شود.

وی گفت: مواد لازم از جمله شوینده و الکل و مواد ضدعفونی برای انجام اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

بختیاری افزود: تمامی مددجویان ما از سوی سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار دارند و دفترچه آن‌ها تا پایان فروردین ماه تمدید شده و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری کمک‌هایی از سوی کمیته امداد برای مددجویان زلزله‌زده آذربایجان و سیل‌زدگان جنوب کشور انجام شد، گفت: ۱۵ هزار واحد مسکونی برای سیل‌زدگان تکمیل و به آن‌ها واگذار شد و ۱۰ هزار واحد تخریبی نیز در دست ساخت است که تا پایان خرداد سال آینده تحویل داده می‌شود و در حال حاضر دو سوم عملیات بهسازی انجام شده است.

بختیاری در خصوص اشتغال مددجویان، تأکید کرد: در سال جاری
۶ هزار میلیارد تسهیلات برای اشتغال مددجویان پرداخت شده و ۱۶۸هزار شغل تا روز گذشته ایجاد شده و موضوع اشتغال از محور‌های اصلی کمیته امداد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار