کد خبر: 995597
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
جانشين فرمانده كل سپاه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با همه توان خود به مقابله با اين ويروس منحوس آمده است
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: تلاش‌ها و همراهی نیرو‌های مسلح به خصوص سپاه و بسیج برای شناسایی، درمان و تأمین اقلام و تجهیزات بیماران کرونایی قدردانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا را در پی داشت. روزگذشته این ستاد در اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر از فرمان مقام معظم رهبری درخصوص تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی نیرو‌های مسلح تأکید کرد: «استمرار همراهی‌های همه‌جانبه نیرو‌های مسلح با ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، ضمن افزایش سرعت و ظرفیت خدمت‌رسانی به مردم به بسیج کامل امکانات کشور برای ریشه‌کن کردن این بیماری از طریق افزایش ظرفیت‌مراکز درمانی، فرایند‌های پیشگیری، شناسایی و مراقبت کمک شایانی خواهد کرد.» سردار دریادار پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده‌کل سپاه هم با تأکید براینکه سپاه در این بحران هم در کنار مردم خواهد بود، افزود: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همه‌توان خود به مقابله با این ویروس منحوس آمده است و باید بکوشیم براساس دستور فرمانده معظم کل قوا این مسئله را خاتمه دهیم.»

کرونا با افزایش تعداد مبتلایان همچنان بر سلامت مردم می‌تازد. براساس آخرین آمار ارائه‌شده از سوی کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۵۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند. به رغم افزایش تعداد بیماران، تلاش‌ها برای تأمین تجهیزات و اقلام مورد نیاز بیماران کرونایی ادامه دارد. مهرداد جمال ارونقی، معاون گمرک ایران از ترخیص هزار دستگاه کمک تنفسی برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: «بناست هزار دستگاه دیگر نیز از گمرک انزلی ترخیص شود.» وی با اشاره به پیگیری مستمر مثلث گمرک ایران، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت بهداشت برای شناسایی و ترخیص اقلام ضروری این روز‌های کشور افزود: «گمرکات اجرایی به استناد بخشنامه اخیر در اسرع وقت تشریفات گمرکی را انجام دادند و توزیع و استفاده با نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد که در کنار تأمین اقلام مورد نیاز ظرفیت‌های تشخیصی نیز افزایش یافته است.» علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران با تأکید برافزایش ۳۰ برابری تشخیصی در این مرکز گفت: «کارشناسان سازمان جهانی بهداشت که اخیراً از انستیتو پاستور ایران بازدید کردند، یکی از نقاط قوت کار ایران در مبارزه با کرونا را تشخیص آزمایشگاهی و ایجاد سیستم یکپارچه در کشور دانستند.»

رئیس‌جمهور: چیزی به نام قرنطینه نداریم
شایعاتی از جنس قرنطینه یا تعطیلی فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها موضوعی است که موجب تشویش و افزایش تردد مردم در شهر‌ها شده است. شایعه‌ای که رئیس‌جمهور روزگذشته در جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی آن را رد کرد و گفت: «چیزی به نام قرنطینه نداریم و اینکه شایع شده برخی فروشگاه‌ها و مشاغل قرنطینه می‌شوند، چنین چیزی نداریم.»

حسن روحانی به مردم اطمینان خاطر داد کالای مورد نیاز آن‌ها اعم از کالا‌های مربوط به مسائل بهداشتی و درمانی یا کالا‌های مصرفی و روزمره تأمین خواهد شد و ذخایر به اندازه کافی وجود دارد و هم خرید‌های لازم انجام شده و بنادر پر از کالاست.

پرداخت بسته‌های حمایتی به ۳ میلیون کم درآمد
به گفته رئیس‌جمهور کسب و کار‌هایی که در این ایام بیشتر تحت فشار قرار گرفتند، اعم از اینکه در شرایطی تعطیل شدند یا اینکه فعالیت آن‌ها عملاً خیلی زیاد نیست، حمایت خواهند شد. همچنین بناست برای پرداخت مالیات فرصت سه ماهه به آن‌ها داده شود. علاوه بر این در زمینه آب، برق، گاز و عوارض شهرداری و بدهکاری‌هایی که مردم در این سه ماه خواهند داشت، مهلت داده شد. روحانی با اشاره به افراد خیلی کم‌درآمد و دچار مضیقه مانند دستفروشان یا افرادی که به شکل موقت کار می‌کردند، افزود: «این افراد شامل ۳میلیون نفر هستند و لیست آن‌ها مشخص است؛ پیش‌بینی شده که در چهار نوبت بسته حمایتی به آن‌ها پرداخت شود.» قرار است نخستین بسته حمایتی در این هفته یعنی تا قبل از پایان سال پرداخت شود. سه بسته حمایتی دیگر نیز در ماه‌های بهار ۹۹ پرداخت خواهد شد که مبالغی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود. رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: «غیر از ۳ میلیونی که گفته شد، ۴ میلیون خانواری که دچار مشکل بودند بین یک میلیون تا ۲ میلیون وام با بهره بسیار کم و نازل ۴درصدی دریافت می‌کنند و به‌تدریج از یارانه‌ای که به آن‌ها پرداخت می‌شود، کسر خواهد شد و ۸درصد دیگر را دولت به بانک‌ها پرداخت خواهد کرد.»

دولت کمک نکند آثار اقتصادی کرونا بیش از آثار بیولوژیک آن خواهد بود
علیرضا زالی، فرمانده مدیریت کرونا در تهران با انتقاد نسبت به عملکرد مردم و مسئولان در کنترل کرونا گفت: «زمان زیادی را صرف تعارفات معمول در مدیریت مداخله‌ای کردیم.» از نگاه وی برخی اقدامات مداخله‌ای همچنان با تأخیر قابل‌توجهی در حال شکل گرفتن است و هنوز هم با مردم تعارف داریم. حضور شهروندان در سطح شهر حاکی از آن است که ما توفیق این را نداشته‌ایم که بخشی از حساسیت واقعی را به مردم منتقل کنیم.

زالی خاطرنشان کرد: «باید مجموع مداخلات تسهیلی، تشویقی و تحکیمی را به‌صورت همزمان داشته باشیم. برای مثال در مداخله تشویقی باید پوشش مالیاتی، حمایت‌از کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده، بسته‌های معیشتی برای دهک‌های پایین درآمدی جامعه، تأخیر در پرداخت قبوض انجام شود، زیرا اگر طراحی بسته‌های معیشتی به‌خصوص برای دهک‌های پایین جامعه صورت نگیرد آثار اقتصادی کرونا بیش از آثار بیولوژیک آن خواهد بود.» فرمانده مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه بسیاری از کسبه چک دارند و دچار مشکلات اقتصادی خواهند شد، تصریح کرد: «استمهال وام‌ها و دادن تسهیلات مؤثر می‌تواند باعث کاهش بخشی از نگرانی‌های مردم شود. وقتی به مردم می‌گوییم «بروید و در خانه بمانید» باید لجستیک متناسب آن را نیز اعمال کنیم.»

کمبود تخت نداریم
زالی با تأکید بر اینکه کمبود دارو نه‌تن‌ها در کشور بلکه در تمام جهان تبدیل به یک معضل شده است، یادآور شد: «در تهران در تلاش هستیم با اولویت بیماران بستری، دارو‌های مورد نیاز را تدارک ببینیم؛ پروتکل‌هایی که در روز‌های آغازین شیوع کرونا تدوین شد، باید بازنگری شوند که در کمیته علمی وزارت بهداشت در حال بررسی این مسئله هستند. مردم باید توجه داشته باشند که مصرف دارو‌های درمان کرونا هیچ تأثیری بر پیشگیری از این بیماری ندارد و مصرف خودسرانه آن باعث بروز عوارضی در افراد می‌شود.» وی با تأکید بر اینکه در تهران به هیچ عنوان با کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه نیستیم، ادامه داد: «بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی با تمام ظرفیت در کنار ما می‌باشند و بیمارستان‌های خصوصی نیز در حال پیوستن به ما برای مقابله با کرونا هستند. اکنون سیاست ما تقویت بیمارستان‌های دولتی جنرال و بخش خصوصی است.»

کاهش ۲۵ درصدی تردد جاده‌ای
گزارش‌های شهرداری و وزارت راه از همکاری مردم برای کنترل انتشار کرونا با کاهش تردد‌ها و پیوستن به پویش‌های «در خانه بمانیم» حکایت دارد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از مردم برای پرهیز از سفر‌های غیرضروری گفت: «تردد در استان‌های اصفهان ۲۷ درصد، مازندران ۳۶ درصد و گیلان ۴۰ درصد کاهش را در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ثبت کرده است، به این ترتیب به‌طور کلی تردد در جاده‌های کشور طبق آمار‌های اعلام‌شده با کاهش ۲۵ درصدی مواجه بوده است.»

بنا به تأکید وی تمامی پروتکل‌های وزارت بهداشت در همه حوزه‌های حمل‌ونقل و تمامی ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها، بنادر و همه پایانه‌های بار و مسافر انجام می‌گیرد. وزیر راه درباره چگونگی اجرای طرح محدودیت تردد در ۱۱ استان هم گفت: «این طرح در ستاد مقابله با کرونا تصویب، ابلاغ و هم اکنون اجرایی شده است. نیرو‌ها در خروجی شهر‌های این ۱۱ استان مستقر شده‌اند و بیشتر از این هم تجهیز می‌شوند. همچنین بخش دفاعی وارد می‌شود و نیرو‌هایی به این خروجی‌ها اضافه می‌کند تا با کنترل بیشتر این طرح اجرایی شود.»

کاهش ۷۰ درصدی مسافران متروی تهران
پیروز حناچی شهردار تهران هم با تأکید بر استقبال مردم از پویش ماندن در خانه از کاهش ۷۰ درصدی مسافران مترو خبرداد. وی در ادامه با اشاره به باز بودن میادین میوه و تره‌بار و بخش سوپرمارکت فروشگاه‌های شهروند گفت: «این مراکز به عنوان مراکز توزیع اقلام مورد نیاز شهروندان پذیرفته شده و تعطیل نخواهند شد و مانند هر سال به شهروندان در ایام تعطیلات نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
فردوسی امروز کجاست که درمدح پرستاران عزیز سپاهیان وارتشیان غیور ودلاور که نه یکبار بلکه هر روز باید از هفت خوان بگذرند وبا اینهمه هجمه نارسانه های امروز بالاخص بی بی بی سی ومنافقین داخلی وخارجی وکم مهری وکم توجهی رسانه ها ی داخلی مقابله کنند بسراید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
به امید شکست کرونا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار