کد خبر: 995548
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
رسانه‌های ضدانقلاب در شرایطی به باور‌های مذهبی مردم در مواجهه با بیماری کرونا هجمه می‌کنند که در واکنش به اعلام یک روز ملی برای دعا و نیایش از سوی ترامپ سکوت ذلیلانه‌ای را اختیار کرده‌اند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: پدیده ویروس کرونا طی هفته‌های اخیر در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفته است. گسترش و شیوع این ویروس واکنش‌های متفاوتی را از سوی مردم جهان به‌همراه داشته و دارد.

مراجع عظام تقلید و عالمان دینی کنار رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌های کادر‌های درمانی (که تأکیدات مؤکد آنان در رعایت دستورات کارشناسان و متخصصان و پزشکان به‌ویژه در روز‌های اخیر در پی بروز ویروس کرونا خود بهترین گواه بر این واقعیت است) و همراهی بجا و آگاهانه مردم متعهد و غیرتمند ایران اسلامی، دعا و مناجات به درگاه خداوند متعال را برای گذر از این بلای بزرگ و فراگیر مورد توجه و تأکید قرار می‌دهند.

این یک واقعیت غیر قابل انکار است که دعا، نیایش و توسل به آستان اهل‌بیت علیهم السلام در فرهنگ دینی کشورمان ریشه دوانده است و همگان ثمرات آن را بار‌ها در طول زندگی خود تجربه کرده‌اند.

این نوع باور دینی صد‌ها سال است که در سرزمین اسلامی‌مان نهادینه شده است. برگزاری مراسم‌های آیینی و مذهبی همچون ایام محرم، فاطمیه، شب‌های قدر و برپایی سفره‌های نذری و جلسات روضه جهت اتصال روحی به قدرت بی‌منت‌های الهی و بهره از انوار مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت برای جبران کمبود‌های معنوی و برآورده شدن نیاز‌های مادی، رفع مشکلات و بیماری‌ها ناشی از این فرهنگ است؛ بنابراین دعا و توسل به درگاه خداوند و خوبان الهی حد و مرزی نمی‌شناسد و بسته به نیاز فرد و جامعه باید از این ابزار استفاده کرد، حال که چالش بیماری کرونا مردم را مورد تهدید قرار داده چه موهبتی بهتر از این موهبت‌های معنوی یافت می‌شود؟ اکنون که بشر با علم و قدرت ناچیزش در تکاپوی یافتن راهی برای غلبه بر این ویروس است، چه رفتاری بهتر از تسلیم و زانو زدن به درگاه قدرت بی‌منت‌های خداوند یافت می‌شود؟
دعا و توسل به درگاه خداوند و خوبان الهی حد و مرزی نمی‌شناسد و بسته به نیاز فرد و جامعه باید از این موهبت استفاده کرد، حال که چالش بیماری کرونا مردم را مورد تهدید قرار داده چه موهبتی بهتر از این موهبت‌های معنوی یافت می‌شود؟

اما همان‌گونه که شاهد بودیم، رسانه‌های نیابتی و ضدانقلاب فارسی‌زبان وابسته به سرویس‌های امنیتی ــ اطلاعاتی دشمن، همگام با شبکه‌های خارجی، همچون گذشته سناریوی حمله به اعتقادات مذهبی مردم و تمسخر باور‌های دینی و اعتقادی مردم را در پیش گرفتند؛ و البته این حملات با واکنش‌های تند و بموقع کاربران فضای مجازی تبدیل به سیلی محکمی بر چهره خودفروخته آن‌ها شد.

در شرایطی که این رسانه‌های نیابتی باور‌های مذهبی ملت ایران را مورد تمسخر قرار می‌دادند، خبری مبنی بر اعلان «روز ملی دعا» از سوی رئیس جمهور تروریست آمریکا در رسانه‌های جهان منعکس شد. بر پایه این خبر، دونالد ترامپ که تا پیش از این سعی می‌کرد خطر شیوع ویروس کرونا را بی‌اهمیت جلوه دهد، در سراسر آمریکا حالت فوق‌العاده ملی اعلام کرد. او در توئیتی نوشت: "افتخار بزرگی برای من است که یکشنبه ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) را به‌عنوان «روز ملی دعا و نیایش» اعلام کنم. ما کشوری هستیم که در طول تاریخ در زمان‌هایی مانند الآن برای محافظت به قدرت خداوند روی آورده‌ایم. "

این ادعا در حالی از سوی ترامپ مطرح شده که بازخوانی سوابق خانوادگی و همچنین رفتار فردی و اجتماعی وی نشان می‌دهد ترامپ کمترین توجهی به مبانی دینی و رعایت اصول و اعتقادات ندارد و مکرراً مستندات فراوانی از پشت‌پازدن وی به اصول اخلاقی در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده است.

سوای از بررسیِ اهداف فریبکارانه رئیس‌جمهور تروریست آمریکا و سوءاستفاده وی از باور‌های دینی مردم، نکته‌ای که وجود دارد، سکوت مفتضحانه رسانه‌های فارسی‌زبان در قبال این رویداد است. این گروه از رسانه‌ها سال‌ها است که می‌کوشند تا این‌گونه القا کنند که دعا در شرایط بحرانی ــ همچون چالش کرونا ــ نشانه عقب‌افتادگی مدنی و اجتماعی است، حال آنان پس از سال‌ها سناریوپردازی علیه دین و شبهه‌پردازی علیه دین‌باوران، در مواجهه با رفتار فردی معلوم‌الحال مانند ترامپ و گروه‌هایی مانند اوانجلیست‌ها سکوت خفت‌بار و ذلیلانه‌ای را در پیش گرفته‌اند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار