کد خبر: 995483
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
تا کنون از ۵۳ کشور در مسابقه بین المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» شرکت کرده اند و بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: تا کنون از ۵۳ کشور در مسابقه بین المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» شرکت کرده اند و بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.

بنا بر این گزارش، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر اولین مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» با اشاره به استقبال خوب هنرمندان خارجی از این مسابقه گفت: با وجود اینکه تنها یک سوم زمان معین شده برای این مسابقه گذشته است، تا الان بیشترین تعداد هنرمندان از کشور چین با ۳۲ نفر است و پس از آن، هند و ایران قرار دارند. همچنین از لهستان، صربستان و اکراین آثار قابل توجهی از هنرمندان به دست ما رسیده است و از آمریکا نیز ۲ شرکت‌کننده داریم.

وی در مورد دلیل شرکت گسترده هنرمندان این گونه تشریح کرد و توضیح داد: اولین نکته که شاهد حضور گسترده هنرمندان جهانی در این مسابقه هستیم، سایت ایران کارتون است. سایت ایران کارتون در ایران به عنوان مرجع و در دنیا نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و ما با هنرمندان کاریکاتوریست حرفه‌ای جهان ارتباط و تعامل داریم و بانک اطلاعاتی این سایت، اطلاعات ۵ هزار کاریکاتوریست‌های مطرح جهانی را ثبت کرده است. دومین نکته نیز موضوع «ما کرونا را شکست می‌دهیم» است که در این برهه زمانی و شیوع این ویروس، هنرمندان را برای حضور در مسابقه ترغیب می‌کند.

دبیر اولین مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» همچنین از نمایش مجازی آثار رسیده به دبیرخانه این مسابقه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در روز‌های اوج فراگیری این بیماری قرار داریم، قصد داریم قبل از اتمام فراخوان مسابقه، آثاری از هنرمندان را که به دست ما رسیده است، در سایت ایران کارتون به نمایش بگذاریم.

شجاعی‌طباطبایی در پایان به برخی مضامین سیاسی مطرح شده در آثار هنرمندان اشاره و بیان کرد: اینکه هنرمندان در آثار خود علاوه بر موضوع کرونا، به برخی حواشی سیاسی نیز می‌پردازند، حائز اهمیت بودن این موضوع است که هنرمندان در همه جای دنیا نسبت به مباحث حاشیه‌ای و سیاسی مواضعی دارند. این هنرمدان چهره‌هایی هستند که همه موضوعات پیرامون را رصد می‌کنند.

فراخوان مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» ۱۱ اسفندماه منتشر شد و هنرمندان تا ۱۱ فروردین ۹۹ فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند.


منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار