کد خبر: 995454
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
رئیس پلیس فتای اصفهان تاکید کرد:
سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي از شناسايي و دستگيري گرداننده فروشگاه مجازي جعلي که با توجه به شيوع بيماري کرونا و روي آوردن شهروندان به خريدهاي اينترنتي از آنها کلاهبرداري کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئيس پليس فتای استان اصفهان در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت : به دنبال مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتا استان مبني بر اينكه از طريق فروشگاهي اينترنتي جمعاً مبلغ 50 ميليون ريال جهت خريد کالا پرداخت و پس از مدت تعيين شده از طرف فروشگاه و پيگيري هاي متعدد، پذيرنده پاسخگوي آن ها نبوده است، رسيدگي به موضوع در دستور کار كارشناسان قرار گرفت.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: با انجام تحقيقات پليسي و با بررسي‌هاي بعمل آمده توسط کارشناسان، گرداننده فروشگاه اينترنتي جعلي شناسايي و به پليس فتا احضار شد.

وي افزود: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پليسي به جرم خود اعتراف و انگيزه خود را از اين اقدام مجرمانه كسب منافع مالي عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوي با تاکيد بر خريد از سايت‌هاي داراي نماد الکترونيکي توصيه کرد: فروشگاه‌هاي اينترنتي نيازمند دريافت مجوزهاي لازم جهت فعاليت خود هستند که اين مشخصه مجوز فعاليت، به واسطه دريافت enamad در سايت مشخص مي‌گردد که شهروندان مي‌توانند با کليک بر روي آن اطلاعات لازم از گردانندگان سايت و آدرس و تلفن آنان را به دست آورند.

رئیس پلیس فتای اصفهان توصيه کرد: در خريدهاي آنلاين پيش از آن‌که تبليغات اغواکننده فريب‌مان دهد بايد به اصالت سايت توجه کرد، همچنين با توجه به افزايش خريد هاي آنلاين و غير حضوري در پي شيوه کرونا ويروس برخي کسب و کارهاي فاقد مجوز براي جلب توجه مشتري به تبليغات اغوا کننده و فريبنده روي مي‌آورند در حاليکه بسياري از شعارهايي که در تبليغات آنها گفته شده است درست نمي‌باشد.

وي خاطر نشان کرد: شهروندان مي توانند تخلفات صورت گرفته در فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار