کد خبر: 995387
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
۸۰ درخواست از ناشران خارجی برای دریافت گرنت ایران به دبیرخانه واصل شده است، به نظر می‌رسد طرح حمایتی ایران در بازار‌های جهانی نشر حالا نسبتاً شناخته شده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: طرح گرنت (حمایت از ترجمه و انتشار کتاب‌های ایرانی در خارج از کشور) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نزدیک به سه سال از عمر آن می‌گذرد را می‌توان یکی از طرح‌های نسبتاً موفق دولت یازدهم در حوزه فرهنگ دانست، اگر چه این طرح در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی خود با نواقص و مشکلات متعددی روبرو بود و گاه منجر به این شده بود که بسیاری از ناشران نسبت به کم بودن میزان پرداختی آن واکنش نشان بدهند و از دریافت آن منصرف شوند، اما حالا توانسته است تا حدودی جای خود را در بازار‌های بین‌المللی باز کند.

امروز ناشرانی از کشور‌های مختلف جهان گرنت ایران را دریافت می‌کنند تا کتاب‌های ایرانی را در کشور خود منتشر کنند، همانطور که پیش‌تر ذکر شد گرنت ایران رفته رفته پیمودن مسیر صحیح را در بازار‌های جهانی در پیش گرفته است، این را می‌توان با نگاهی به فهرست ۷۰ عنوان کتابی که در سال جاری این کمک هزینه را دریافت کرده‌اند، درک کرد.

بنا به گفته علی فریدونی دبیر اجرایی طرح گرنت در سال جاری بالغ بر ۸۰ درخواست از سوی ناشران خارجی برای دریافت گرنت جهت انتشار کتاب‌های ایرانی در خارج از کشور به دبیرخانه واصل شده است.

وی اضافه می‌کند: ناشرانی از کشور‌های ایتالیا، سوئد، انگلستان، روسیه، لبنان، ترکیه، مصر، فرانسه سوریه و ارمنستان خواستار گرنت بوده اند.

فریدونی ادمه می‌دهد: ۴۰ عنوان از این کتاب‌ها مشمول طرح گرنت شده‌اند که ۱۷ عنوان آن تاکنون چاپ شده و ۲۳ عنوان در حال چاپند. همچنین پنج عنوان نیز مردود شده‌اند و ۳۵ عنوان نیز دارای نقص مدرک در پرونده بوده‌اند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار