کد خبر: 995355
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
سردار شکارچی خبر داد:
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: قرار است درمانگاه‌های ثابت و سیار نیرو‌های مسلح که راه اندازی آن‌ها از دیروز در دستور کار قرار گرفته اقدام به غربالگری جامعه کنند و این غربالگری در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح و سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در تشریح برنامه نیرو‌های مسلح در روز‌های آینده برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در پی فرمان فرمانده کل قوا به سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح بلافاصله در روز جمعه جلسه این قرارگاه با عنوان قرارگاه بهداشتی در مانی امام رضا با حضور فرماندهان سازمان نیرو‌های مسلح و معاونین ستادکل برگزار شد و تصمیمات مهمی گرفته شد.

وی افزود: وزرات بهداشت و درمان تحت عنوان رئیس ستاد مباررزه با کرونا درخواسته‌هایی را از ستادکل داشتند. یکی از مسائل کمک به غربالگری جامعه توسط درمانگاه‌های ثابت و سیاری است که نیرو‌های مسلح راه اندازی می‌کنند که از دیروز این امر در دستور کار قرار گرفته و شرع شده و قرار شد این غربالگری در یک مدت کوتاه انجام شود.

سردار شکارچی ادامه داد: موضوع دیگر افزایش تخت‌های بیمارستانی است که امروز بخش زیادی از تخت‌های بیمارستانی نیرو‌های مسلح در اختیار بیماران و وزارت بهداشت است و قرار شد این تخت‌ها به دو برابر افزایش پیدا بکند و ۲ هزار تخت استراحت‌گاهی هم اضافه شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح، گفت: کمک‌های آمادی و لجستیکی در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز در خواست دیگر وزارت بهداشت بود که تمام سازمان‌های نیرو‌های مسلح و بخصوص وزارت دفاع ماموریت پیدا کرد تا بخش زیادی از این نیاز‌ها را تامین بکند. در حوزه کار‌های علمی و تحقیقاتی نیر دستوراتی صادر شد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح عنوان کرد: در حوزه تامین نیروی انسانی متخصص و خدماتی برای کمک به وزارت بهداشت و درمان نیز قرار شد نیرو‌های مسلح از ظرفیت خودشان و بسیج به وزارت بهداشت کمک کنند.

وی تصریح کرد: تصمیمی هم در حوزه قطع زنجیره انتقال کرونا گرفته شد که قرار شد نیرو‌های مسلح برابر تصمیماتی که ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور می‌گیرند در این حوزه از توان نیروی انتظامی استفاده کند تا مشارکت عمومی را افزایش دهند و اقناع سازی افکار عمومی را افزایش دهد و خود مردم انشاالله تلاش بکنند که این زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند.

سردار شکارچی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه در این حوزه در حال تحریک مردم و القای نکات مغایر این تصمیم ستادکل نیرو‌های مسلح هستند، تاکید کرد: البته مردم ما نباید به فضاسازی شبکه‌های بیگانه داشته باشند و تمام تلاش نیرو‌های مسلح خدمت به مردم است تا این مشکل را دفع کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار