کد خبر: 995294
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
سازمان بهداشت جهانی:
رئیس سازمان بهداشت جهانی قاره اروپا را کانون ویروس عالم گیر کرونا اعلام کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سازمان بهداشت جهانی با اشاره به پنج هزار قربانی بیماری کرونا در سرتاسر جهان به عنوان یک «نقطه عطف تراژیک»، اعلام کرد که قاره اروپا هم اکنون به کانون ویروس همه گیر کرونا تبدیل شده است.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری مجازی اظهار داشت که از ماه دسامبر سال گذشته تاکنون، بیش از ۱۳۲ هزار مورد ابتلاء به ویروس کرونا در ۱۲۳ کشور جهان گزارش شده است.

وی در ادامه افزود: «اکنون اروپا با بیشترین موارد ابتلاء و مرگ ناشی از این بیماری در کل جهان به غیر از چین، به کانون این بیماری همه گیر تبدیل شده است».

آدهانوم همچنین اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی اجرای یک طرح واکنش مشترک برای مقابله با ویروس کرونا را آغاز کرده که به افراد و سازمان‌ها امکان مشارکت در تأمین بودجه جهت تهیه ماسک‌ها، دستکشها، روپوش‌های حفاظتی و عینک‌های ایمنی برای کارکنان بهداشت و همچنین کیت‌های تشخیص بیماری و سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه از جمله برای تولید واکسن این بیماری را فراهم می‌سازد.

گفتنی است که دکتر «مارک رایان» کارشناس ارشد اورژانس در سازمان بهداشت جهانی، حفظ فاصله در مکان‌های اجتماعی را یک «شیوه آزموده و آزمایش شده» برای کُند سازی شیوع یک ویروس خواند، اما تأکید کرد که این شیوه از انتقال بیماری جلوگیری نخواهد کرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار