کد خبر: 995270
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
سرویس‌های امنیتی فلسطینی در باریکه غزه طی روز‌های اخیر تدابیر امنیتی شدید و مانور‌های ناگهانی را به اجرا گذاشتند، به گونه‌ای که چنین تدابیر و اقداماتی تنها دو بار سابقه داشته است، نخست پس از ترور مازن فق‌ها از فرماندهان گردان‌های قسام و بار دیگر در جریان نفوذ نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی به شرق خان‌یونس که با چنین تدابیری خنثی شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: روزنامه «العربی‌الجدید» به نقل از منابعی در مقاومت فلسطین در نوار غزه تأکید کرد که به‌رغم آرامش نسبی حاکم بر نوار مرزی باریکه غزه، برآورد‌های مقاومت حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی درصدد تجاوز به غزه است. مقاومت در همین راستا سناریو‌هایی را مطرح کرده و تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته است و طی روز‌های گذشته تمرینات و مانور‌های گسترده‌ای را برگزار کرد که طی آن صدای انفجار‌های مهیبی هم شنیده شد. در همین راستا، ایست و بازرسی‌های ناگهانی و سیار را در خیابان‌های نوار غزه دایر کرده و تمامی خودرو‌های عبوری را مورد بازرسی دقیق قرار دادند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این منابع تأکید کردند که مقاومت به ویژه گردان‌های شهید عزالدین قسام از فرماندهان و مبارزان خود درخواست کرده تدابیر امنیتی شدیدی را به کار گرفته و به فکر امنیت شخصی خود باشند و به هیچ وجه به نوار مرزی نزدیک نشوند. مقاومت فلسطین احتمال می‌دهد رژیم صهیونیستی به طور غیرمستقیم و از طریق جاسوسان و مزدوران خود به دنبال ترور رهبران و مبارزان مقاومت باشد، به همان شیوه‌ای که مازن فق‌ها ترور شد و این احتمال را هم وارد می‌دانند که ارتش صهیونیستی همانند عملیات شرق خان‌یونس مجدداً درصدد نفوذ به بخش‌هایی از نوار غزه باشد و در همین راستا تدابیر شدیدی را جهت مقابله با چنین سناریویی اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر، طبق برآورد‌های مقاومت ممکن است نیرو‌های اسرائیلی اقدام به ربودن رهبران یا اعضای مقاومت کنند که همین مسئله می‌طلبد که مقاومت سطح تدابیر امنیتی را بالاتر برده و تحت هیچ شرایطی درصدد نزدیک شدن به مناطق مرزی نباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار