کد خبر: 995251
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: ایران‌خودرو و سایپا در روز‌های اخیر دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی خود به قطعه‌سازان را از طریق تسهیلات دریافتی، پرداخت کردند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:  «فرهاد به‌نیا» در گفتگو با «ایرنا» با تقدیر از عملکرد بانک مرکزی و بانک‌های عامل در پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان گفت: این منابع به تدریج در اختیار واحد‌های قطعه‌سازی قرار می‌گیرد. وی گفت: مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده، اما پرداخت همین رقم پنج هزار میلیارد تومان، گامی به جلو است و در شرایطی که شب عید و ایام پایانی سال را در پیش داریم کمکی به پرسنل و کارگران خواهد بود.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو یادآور شد: در هفته گذشته پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان از رقم یاد‌شده از سوی سایپا اجرایی‌شده و پرداختی‌ها بر مبنای بالاترین مطالبات قطعه‌سازان به تدریج در حال انجام است. وی ادامه داد: ایران خودرو نیز تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یاد‌شده را دریافت و به قطعه‌سازان پرداخت‌کرده و مسئولان این گروه قول داده‌اند که ۵۰۰ میلیارد تومان باقیمانده را تا پایان سال پرداخت کنند. به‌نیا گفت: اگر پرداختی‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه آینده نیز ادامه یابد، قطعه‌سازان می‌توانند به روند رو به رشد تولید خود ادامه داده و خودرو‌های باقیمانده در کف کارخانجات را تکمیل کنند. وی خاطرنشان کرد: تا پیش از آغاز پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی یادشده، خودروسازان از محل فروش نقدی و پیش‌فروش خودرو‌ها بخشی از مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت می‌کردند. این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد در سال آینده دست کم ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات باقیمانده قطعه‌سازان پرداخته شود تا آهنگ تولید منطقی و با ثبات باقی بماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار