کد خبر: 995240
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار که همواره نشان داده در پرداختن به مسائل و موضوعات مختلف، برخلاف عنوانش از کمترین ابتکاری برخوردار نیست، باز هم کرونا را بهانه کرده تا اثبات کند، دولت اختیاری ندارد و همه مصائب کشور زیر سر دولت موهوم «سایه» است!

روزنامه ابتکار در مطلبی با عنوان «مصائب دولت کرونازده» نوشت: «مشکل دولت روحانی، بیش از آنکه به عوامل خارجی نسبتی داشته باشد، به خود این دولت و همچنین عوامل داخلی دولت‌های در سایه‌ای برمی‌گردد که همیشه در محافل مختلف مطرح بوده است. دولتی که از زمان روی کار آمدن با بحران‌های مختلفی در سطح داخلی و خارجی مواجه بوده است حالا دیگر به حدی حلقه این بحران‌ها تنگ‌تر شده است که بحث ناکارآمدی دولت حسن روحانی مطرح است. اما آیا واقعاً همه این کم و کاستی‌ها به عملکرد دولت برمی‌گردد یا نه عوامل دیگری بر ایجاد بحران برای دولت دخیل بوده‌اند؟ چه اندازه نهاد‌های دیگر با دولت همراهی داشته‌اند و تصمیمات دولت تدبیر و امید را اجرایی کرده‌اند».

آرمان نیز همسو با ابتکار در مطلبی مشابه نوشت: «تاکنون بار‌ها مطرح شده که چرا دولت‌ها در ایران نمی‌توانند آن‌طور که باید عملکرد‌های مطلوب و نتایج مطلوب‌تر داشته باشند. بسیاری این مسئله را به دلیل محدودیت‌های اختیاری دولت‌ها و از طرفی برخی موازی کاری‌ها عنوان می‌کنند و معتقدند از آنجا که دولت‌ها باید به‌جز عملکرد خود پاسخگوی عملکرد سایر نهاد‌های موازی نیز باشند با این شرایط جامعه شاهد کارآمدی کمتری خواهد بود. هر چند که وجود دولت پنهان در برخی مقاطع را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.»

در چهار سال اول دولت روحانی، قصور و تقصیر‌های دولت به گردن «دولت قبل» می‌افتاد. برخی دولتمردان و فعالان اصلاح‌طلب مدعی بودند که دولت در حال «آواربرداری» است و این مرحله چهار سال زمان می‌برد و در دولت دوم روحانی، فصل برداشت فرا می‌رسد. اما در دولت دوم روحانی، خبری از فصل برداشت نبود. در این میان تنها بهانه‌ها تغییر کرد. در این مقطع، دیگر ترفند «دولت قبل» جواب نمی‌داد و بر همین اساس، ترفند «دولت پنهان» و «دولت سایه» مطرح شد. این رفتار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی، این سؤال را در افکارعمومی ایجاد کرد که اگر تمام امور در اختیار دولت پنهان است، پس چرا هربار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح‌طلبان خود را به آب و آتش زده و به هر اقدامی دست می‌زنند تا هر طور شده به پاستور برسند؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار