کد خبر: 995239
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
در شرایطی که همه توجهات ملی، منطقه‌ای و جهانی به ویروس کرونا و راه‌های کنترل این بیماری است، یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، کرونا را بهانه مذاکره و توافق با امریکا کرده است!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «بهانه‌ای به نام کرونا» به قلم «فریدون مجلسی» نوشت: «سخنانی که طرفین ایرانی و امریکایی در روز‌های گذشته عنوان کرده و نسبت به زندانیان خود ابراز نگرانی کرده‌اند می‌تواند بهانه‌ای شود تا تبدیل به گام‌هایی دیگر برای هرگونه مراوده سیاسی شود. ایالات متحده به مرور زمان در حال حس کردن تبعات این بیماری است و شاید به مرور زمان سیاستمداران این کشور متوجه جدی بودن این قضیه شوند. طرفین به جای اظهارنظر‌های احساسی و مقابله شدید و لحظه‌ای می‌توانند با بررسی پیشنهاد‌ها و ایجاد فرصت، اینگونه تنش‌ها را در راستای ایجاد صلح بیشتر در جهان به‌کار گیرند.»

این روزنامه اصلاح‌طلب بدون توجه به بدعهدی‌های امریکا و شرکای اروپایی‌اش در برجام اضافه کرده است: «تاریخ همواره ثابت کرده است که می‌توان در بدترین شرایط نیز با رفتار منطقی به توافق رسید که در ابتدا این امر نیازمند یک اراده جدی از سوی طرفین است... ترامپ معتقد است اگر بتواند گره‌ای از مشکلات ایالات متحده و ایران را باز کند برای وی امتیاز بسیار مهمی در انتخابات خواهد بود... ترامپ به دنبال این است که با تکیه به توافقی بهتر برای امریکا، جو بایدن (نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری) را نیز در این عرصه شکست دهد». نویسنده تأکید کرده است: «شاهد هستیم که دولت امریکا برای ایجاد ارتباط با ایران یک بار کرونا و بار دیگر مبارزه با داعش و بار دیگر... را بهانه قرار می‌دهد تا به هر شکل ممکن نخستین ارتباط جدی را پس از خروج از برجام ایجاد کند».

این پیشنهاد‌های محیرالعقول در شرایطی است که تجربه عبرت آموز و پرهزینه برجام و همچنین اقدام جنایتکارانه دولت تروریست امریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پیش چشم همه ناظران سیاسی است با این توصیف بخشی از اصلاح‌طلبان همچنان در پی یافتن بهانه برای مذاکره با امریکا هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار