کد خبر: 995227
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
دانشجویان بسیجی با تشکیل قرارگاه جهادی در تمام دانشگاه‌های بزرگ کشور به جهاد علیه کرونا برخاستند
قرارگاه جهادی دانشجویان بسیجی علیه کرونا دو سیاست اصلی دارد که نخست کمک به آرام شدن فضا از طریق تأمین پزشک و تأمین اقلامی ضروری و دیگری کمک به متولی اصلی یعنی وزارت بهداشت است.
علیرضا سزاوار
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: بسیج دانشجویی برای جهاد علیه کرونا کارگاه‌هایی را راه‌اندازی کرده تا اقلام مورد نیاز را تأمین کند. مطالبه‌گری از دستگاه‌هایی که وظایفی در این خصوص دارند هم محور بعدی فعالیت قرارگاه جهادی دانشجویان بسیجی است.
همان روز‌های ابتدایی اعلام شیوع این ویروس در قم بود که معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی فراخوان ثبت‌نام گروه‌های جهادی درمانی را اعلام کرد. در همین راستا کارگروه سلامت معاونت عملیات جهادی از کلیه نیرو‌های درمانی جهت تشکیل تیم‌های آموزش بهداشت دعوت به عمل آورد تا آمادگی خود را اعلام کنند.

از سامانه تلفنی تا آموزش نیرو
از سوی دیگر کانون جهادگران منتظران ظهور در همان ابتدا اعلام کرد که بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصمیم دارد به عنوان بسیج دانشجویی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، برای افزایش آگاهی عمومی جامعه درباره ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن، با همکاری بنیاد برکت، یک سامانه تلفنی برای پاسخگویی به سؤالات مردم ایجاد کند.
اولویت هم با دانشجویان ترم ۴ به بالای رشته‌های پزشکی و پرستاری و بهداشت اعلام شد که دارای روابط عمومی قوی هستند و می‌توانند روزانه یک الی دو ساعت زمان به این کار اختصاص دهند. همچنین جلسه توجیهی برای آموزش به داوطلبان ساکن تهران به صورت حضوری و سایر داوطلبان ساکن شهرستان‌های دیگر به صورت مجازی توسط این گروه ایجاد شده است.

تلاش برای جوی آرام
در همین رابطه معاون سازندگی بسیج دانشجویی، درخصوص اقدامات بسیج دانشجویی برای پیشگیری و کمک‌رسانی درخصوص ویروس کرونا در کشور گفت: «بیماری کرونا در کشور فراگیر شده و جو روانی که ایجاد کرده آن را تبدیل به یک مسئله ملی کرده است. در ابتدا معاونت جهادی بسیج دانشجویی جلساتی را با متخصصان وزارت بهداشت برگزار کرد و رفت و آمد‌هایی که در این موضوع داشتیم ابتدا بررسی کردیم که در چه حوزه‌هایی و در کجا‌ها نیاز به ورود سازمان بسیج دانشجویی است.»

صادق مفرد اضافه کرد: «یکی از اقدامات این است که تولید و انتشار محتوا داشته باشیم. این امر با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی که ۷۲ دانشگاه در کشور هستند، محقق می‌شود. باید مطالب مورد نیازی که به آموزش عمومی و هم به بهداشت عمومی کمکی می‌کند را تولید کنیم، مانند مصاحبه کردن با افرادی که در سطح استان‌ها و کشور شناخته شده هستند. این‌ها با مردم صحبت کنند، این افراد کسانی باشند که مردم به آن‌ها اعتماد دارند که بتوانیم درنهایت جو آرامی را ایجاد کنیم.»
به گفته وی «مجموعه بسیج دانشجویی برای مبارزه با ویروس کرونا پای کار آمده‌اند و معاونت جهادی دبیر این ستاد خواهد بود.»

معاینه دانشجویان خارجی
گروه جهادی منتظران ظهور بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانشجویان خارجی این دانشگاه را معاینه و غربالگری کردند. همچنین علاوه بر معاینه نکات بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کرونا به دانشجویان خارجی توسط گروه جهادی منتظران ظهور بسیج دانشجویی آموزش داده شد.
گروه جهادی منتظران ظهور به منظور کمک‌رسانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و لوازم بهداشتی کرد. روزانه بیش از ۲۰ هزار لوازم بهداشتی از سوی این گروه تولید و میان مردم توزیع می‌شود.
قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در کمیته‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است. این قرارگاه دارای هفت کمیته است که یکی از این کمیته‌ها در راستای آموزش بهداشت و تولید محتوا فعال است، اما این اقدامات جهادی به استان تهران محدود نشده و در استان‌های مختلف نیز ادامه دارد.

از قم تا اراک
دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز علاوه بر فعالیت در زمینه جهادی مجازی، به تولید ماسک با تخمین هفته‌ای ۱۰۰ هزار عدد و ژل ضدعفونی‌کننده می‌پردازند. همچنین ۲۰ گروه جهادی قزوینی با اعلام آمادگی برای خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف، اقدام به محتوا‌سازی کردند.
گروه جهادی شهید رحیمی در اراک هم ۱۵۰۰ عدد ماسک قابل شست‌وشو تولید و توزیع کرد. همچنین محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تهیه و تولید نوعی محلول ضدعفونی‌کننده بازار را از کمبود اینگونه مواد نجات داد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیا در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه خبر داد.

از دیگر شهر‌ها چه خبر؟
گروه جهادی شهید رحیمی در اراک هم ۱۵۰۰ عدد ماسک قابل شست‌وشو تولید و توزیع کرد. همچنین محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تهیه و تولید نوعی محلول ضدعفونی کننده بازار را از کمبود اینگونه مواد نجات داد.
همچنین طلاب جهادی آموزش‌دیده قمی، در اقدامی خودجوش به یاری مبتلایان به کرونا رفتند. مهم‌ترین عرصه‌ای که قرار شد به‌زودی طلاب جهادی در آن ساماندهی شوند، پرستاری عمومی از مبتلایان کرونا ویروس توسط طلاب آموزش‌دیده در مراکز درمانی استان است.
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه، آمادگی این تشکل دانشجویی را برای آموزش پیشگیری به مردم در برابر کرونا و همچنین انجام اقدامات درمانی در این زمینه اعلام کرد.

جهاد سراسری علیه دشمن خارجی!
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گرگان از آماده‌باش این تشکل دانشجویی برای انجام هرگونه اقدامی به منظور مقابله با کرونا گفت و به دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان حضور خود برای کمک‌رسانی در این برهه حساس را یادآوری کرد.
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز خود را برای کمک به کادر درمانی این استان آماده کرد. دانشجویان علوم پزشکی اهواز، بیرجند، اراک، اصفهان و زاهدان نیز از این قافله عقب نماندند و اعلام آمادگی کردند.
دانشجویان همدانی و جهادگران اردبیلی که همیشه در اردو‌های جهادی ثابت‌قدم بودند نیز پا به عرصه گذاشتند. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در نامه‌ای جداگانه به کادر درمانی بیمارستان‌های این استان خداقوتی گفتند و دست خود را به نشانه یاری دراز کردند.

دانشجویان جهادی امروز لباس سازندگی وطن را با روپوش‌های سفید برتن کرده‌اند و همه در کنار هم در تلاش هستند تا به مبارزه با این دشمن خارجی بپردازند؛ دشمنی که اول از همه قصد نابود کردن روحیه، امید و شادی را در مردم دارد و سپس جان آن‌ها را هدف گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار