سرویس اقتصادی جوان آنلاین: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و تبدیل شدن پمپبنزینها به یکی از مراکز انتشار این ویروس، تدبیر شد تا سوخترسانی فقط توسط اپراتورها انجام شود، اما بعضاً شاهد هستیم که برخی از جایگاهها اقدام به کمفروشی میکنند که این موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده است.
به گزارش ایسنا، کمفروشی در برخی از جایگاههای سوخت موضوعی است که سالهاست آفت این حوزه شده و صدای اعتراض بسیاری از مردم را بلند کرده، اما موضوعی که به تازگی شاهد آن هستیم، تخلفاتی است که برخی از اپراتور جایگاهها هنگام سوختگیری و ارائه خدمات به مردم انجام میدهند و به عبارت بهتر از اعتماد مردم و شرایط پیش آمده سوءاستفاده میکنند.
بعضاً دیده شده که در برخی از جایگاهها، اپراتورها اقدام به گرفتن پول اضافه بابت سوخت یا ارائه خدمات کردهاند که یا پاسخ مثبت گرفتهاند یا با واکنش منفی مردم مواجه شدهاند که همین موضوع موجب درگیریهایی بین اپراتورها و شهروندان شده است.
دراینباره فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی به ایسنا گفت: اگر کسی به اپراتور جایگاه اعتماد ندارد، خواهش ما این است که خودش با رعایت نکات بهداشتی سوختگیری کند.
وی افزود: اگر فردی مسئولیت این کار را به جایگاهها سپرد و تخلفی مشاهده کرد، میتواند این مسئله را به شماره ۰۹۶۲۷ گزارش دهد. مردم بدانند که این موضوع قطعاً پیگیری خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی نیست.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی همچنین در خصوص پرداخت هزینه به اپراتورها بابت خدماتی که به مشترکان ارائه میدهند، اظهار کرد: اگر فردی خودش تمایل داشته باشد، میتواند به این افراد مبلغی بپردازد، اما از نظر ما اپراتورها نباید هزینهای بابت خدمات دریافت کنند.
چندی پیش نیز شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اعلام کرد: بارها توصیه شده که اگر مردم در هر جایگاهی تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اطلاع دهند و منتظر بمانند. این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام میکند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.