کد خبر: 995205
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
نزدیک به ۵۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، در نامه‌ای به رییس‌جمهوری، خواستار تعطیلی ادارات و مراکز دولتی و خصوصی تا ایجاد شرایط عادی جهت جلوگیری از شیوع بیش از پیش کرونا شدند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: جمعی از هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی، در نامه‌ای به دکتر روحانی، رییس‌جمهور، خواستار تعطیلی اداره‌ها، بازار‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی به منظور حفظ جان مردم در برابر شیوع ویروس کرونا شدند.

این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
این‌روز‌ها در حالی که خانواده‌ها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، ادارات دولتی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و جامعه بزرگ کارمندان و کارگران به اجبار در تردد برای حضور اجباری در محل کار خود هستند.
این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان، مردم برای از بین بردن چرخه انتقال ویروس کرونا باید در منازل خود بمانند و از حضور در مکان‌های عمومی جداً خودداری و بهداشت عمومی را رعایت کنند.
در این شرایط و در وضعیتی که ابزار و مواد مورد نیاز کنترل عفونی به صورت همه‌گیر در اختیار آحاد جامعه قرار ندارد، اصرار بر حضور کارکنان دولت و فعالان اصناف در محل کار، جز افزودن بر تعداد مبتلایان به کرونا و داغدار شدن خانواده‌های مردم شریف ایران و افزایش هزینه‌های سربار به دولت جمهوری اسلامی ایران، دستاورد دیگری ندارد و با کم کردن ساعت کار و اتفاقاتی اینچنین -که البته بر سر انجام آن بین نهاد‌های ذی ربط دولتی اختلاف است- از میزان رشد روزافزون مبتلایان به کرونا کاسته نخواهد شد.
همچنین با فعالیت اصناف مختلف، خطر افزایش شمار مبتلایان به کرونا همچنان بیش از پیش احساس می‌شود.
بر این اساس و با عقلانیت و نه شعارزدگی، از جنابعالی درخواست داریم تا به شرایط حاضر که سبب ساز افزایش ریسک ابتلای خانواده‌های کارکنان دولت و اصناف به ویروس کرونا خواهد شد، با دستور قاطع و تعطیلی ادارات دولتی و فعالیت اصنافی که تعطیلی آن‌ها ضربه‌ای به امور حیاتی کشور نمی‌زند پایان دهید.
همچنین با توجه به فشار اقتصادی به اصناف و فعالان بخش خصوصی و وارد شدن خسارات مالی، درخواست داریم برای جبران خسارات به این گروه تدبیری اندیشیده شود.
از این مهم غافل نشویم که ممانعت از تردد درون شهری و برون شهری بنا به تجربه کشور‌های موفق با حفظ کرامت انسانی و فرهنگسازی، نقشی بسزا در کنترل بیماری‌های واگیر و اپیدمی ویروس کرونا و جلوگیری از آمار تصاعدی ابتلا به این بیماری دارد و برای این بخش با اقداماتی همچون قرنطینه شهر‌ها باید تدبیری اندیشیده شود.
جلوگیری از یک فاجعه انسانی با توجه به تجربه کشور‌های درگیر ویروس کرونا امری ضروری است و پاسخ جنابعالی به این درخواست در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد.»

نزدیک به ۵۰۰ نفر از فعالان حوزه مختلف فرهنگ، هنر و رسانه از جمله محمدعلی بهمنی، فریدون شهبازیان، یدالله کابلی، محمد متوسلانی، کامبیز نوروزی، رضا کیانیان، سیدغلامرضا موسوی، مجید مظفری، حبیب اسماعیلی، بابک کریمی، الهام پاوه‌نژاد، لاله اسکندری، پیروز ارجمند، مهرداد اسکویی، بهروز صفاریان، احسان کرمی، بهزاد عبدی، فرج علیپور، شکرخدا گودرزی، امیرحسین رستمی، سهیلا گلستانی، کیوان کثیریان و .. این نامه را امضاء کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار