کد خبر: 995145
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
به همت سازمان بسیج مستضعفین صورت گرفت
اولین خط تولید کارخانجات ماسک بهداشتی به همت سازمان بسیج مستضعفین و بسیج اصناف کشور در استان تهران راه اندازی شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: خط تولید کارخانجات ماسک بهداشتی به همت سازمان بسیج مستضعفین و بسیج اصناف کشور در استان تهران راه اندازی شد؛ بنابراین گزارش حسن پور، مسئول بسیج اصناف کشور با اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص کنترل شیوع بیماری کرونا گفت: همزمان با شروع بیماری ویروس کرونا بسیج اصناف سازمان بسیج مستضعفین در راستای خدمت رسانی به هم وطنان عزیز چند برنامه جدید را در دستور کار خود قرار داد. در همین باره یکی از مهمترین چالش‌هایی که اغلب مردم کشور با آن مواجه بودند کمبود ماسک‌ها و مواد شوینده بود.

وی افزود: سازمان بسیج اصناف کشور وارد میدان شد و با هماهنگی بین صنوف مختلف و تولیدکنندگان، مقرر گشت تا کوتاه‌ترین راه ممکن برای تامین نیاز ماسک مردم از طریق خیرین خیر اندیش محقق شود. بر همین اساس با استفاده از ظرفیت خیرین بازار فرصتی پیش آمد تا در متراژ بالا پارچه خریداری شود و با به کارگیری مواد اولیه لازم و خط تولید برخی از کارخانجات تولیدی ماسک‌های بهداشتی روانه بازار شود امروز فرصتی دست داد تا زمان بازدید از خط تولید ماسک‌های بهداشتی سازمان بسیج مستضعفین از کم و کیف این خط تولیدی آگاه شویم.

حسن پور گفت: گفتنی است کارگاهی که در آن حضور داریم پیش از این اقدام به تولید لباس‌های زنانه و مانتو می‌کرد، اما با توجه به احساس نیاز مردم کشور در شرایط بحرانی به تولید هر چه بیشتر ماسک‌های بهداشتی پرداخت و بخش اعظمی از ظرفیت کارخانه خود را به تولید این ماسک‌ها اختصاص داد.

وی تصریح کرد: این کارگاه تولیدی بالغ بر ۶۰ درصد ظرفیت خود را در اختیار تولید ماسک‌های بهداشتی قرار داده و با توجه به شرایط اقتصادی کشور که اغلب تولیدکنندگان با چالش‌های جدی مواجه هستند این کار خداپسندانه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و با مساعدت مسئولان تا چند روز آینده تمام ظرفیت این کارخانه در اختیار تولید ماسک بهداشت قرار خواهد گرفت.

حسن پور عنوان کرد: این تقریبا اولین خط تولید ماسک بهداشتی در استان تهران است، اما سایر استان‌های کشور در حوزه تولید ماسک بهداشتی بسیار پیشتاز هستند برهمین اساس طبق آمار به دست آمده در چند روز گذشته ۲ میلیون ماست در سایر استان‌های کشور به همت سازمان بسیج مستضعفین تولید شده است.

وی افزود: این کارخانه تولیدی روزانه ۲۵ هزار ماسک بهداشتی تولید می‌کند که در آینده نزدیک خط تولید لباس‌های مخصوص ایزوله بیمارستانی راه اندازی می‌شود بر همین اساس طبق آمار به دست آمده روزانه ۱۵ هزار لباس ایزوله بیمارستانی یا همان لباس فضایی مخصوص کادر پزشکی و درمانی تولید خواهد شد.

حسن پور گفت: گفتنی است در خود شهر تهران نیز با راه اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی و در اختیار قرار دادن پارچه‌های مخصوص تولید ماسک بهداشتی به بسیج جامعه زنان امیدواریم توسط این کارگا‌های کوچک خانگی نیز ماسک‌های بهداشتی با تیراژ بالا تولید شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های کارخانجات تولیدی همچنین کارگاه‌های کوچک خانگی به همراه حمایت گروه‌های جهادی در سایر استان‌های کشور مشکل کمبود ماسک‌های بهداشتی و کشور برطرف شود.

حسن پور خاطرنشان کرد: تولید ماسک‌های بهداشتی به همت، طراحی و هماهنگی سازمان بسیج مستضعفین از طریق اصناف پوشاک و پارچه، تولیدکنندگان و کارخانجات تولیدی انجام شد و اکنون با محوریت بسیج، برنامه‌های تولید ماسک بهداشتی بین اتاق اصناف و تولیدکنندگان جهت تولید مواد اولیه و هماهنگی کارگاه‌ها راهبری می‌شود.

وی با اشاره اقدامات بسیج اصناف در خصوص کشف سوله‌های احتکار ماسک‌های بهداشتی افزود: الحمدالله با گزارشاتی که به بسیج اصناف در خصوص احتکار برخی از مواد شوینده بهداشتی وماسک‌ها ارائه شد با همکاری و حضور مقتدرانه قوه قضاییه با محتکران برخورد و اکنون عرض می‌کنم که آقایان محتکر بدانندبا ظرفیت بسیج، ماسک‌های بهداشتی به اندازه کافی تولید می‌شود لذا از این اقداماتی که با جان مردم بازی می‌کند دست بردارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
گلبرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
خرید عمده داشتم چه باید بکنم
عبدالله کرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
با سلام ماسک سه لایه ملت دار تمام پرس می‌خوام تعداد بالا برای مناطق محروم برای عرضه مستقیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار