کد خبر: 995066
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
ایتالیا که در میان کشور‌های اروپایی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد، ساکنانش در وضع جنگی به سر می‌برند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در اقدامی تأمل برانگیز بدون اشاره به نام منطقه‌ای که ویروس کرونا بیش از مناطق دیگر ایتالیا در آن گسترش یافته به نقل از یکی از شهروندان این منطقه اعلام کرد ساکنانش در وضع جنگی به سر می‌برند.

شهروند این منطقه‌ای که نامش اعلام نشد از نیاز شدید به تخت و پرستار و امکانات سخن گفت.

بی بی سی گزارش داد: در ایتالیا تا الان مرگ بیش از ۶۳۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. ایتالیا در قاره اروپا، بیشترین آسیب را متحمل شده است.

خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: مردم ایتالیا از ناپل در جنوب تا بازار‌های شهر رم تا شهر میلان به عنوان مرکز مالی در شمال این کشور، با رعب و وحشت ناشی از شیوع ویروس کرونا زندگی می‌کنند.

تدابیر دولتی در شهر بولونیا به اجرا گذاشته شده که از زمان جنگ جهانی دوم چنین تدابیری در این شهر سابقه نداشته است. تجمعات ممنوع است. رستوران‌ها ساعت شش عصر تعطیل می‌شوند و هر میزی با میز بعدی دستکم یک متر فاصله دارد. مدارس و موزه‌ها و باشگاه‌های شبانه نیز کاملا تعطیل هستند. همه اعم از مردم ایتالیا و گردشگران و خارجی‌های مقیم ایتالیا از این وضع رنج می‌برند.

خبرنگار گفت ایتالیایی‌ها فکرش را نمی‌کردند روزی بیاید که برای تردد در داخل کشورشان باید گواهی سلامت پزشکی ارائه بدهند و کسی که گواهی تقلبی داشته باشد نیز محاکمه می‌شود.

دو همسایه ایتالیا یعنی اسلوونی و اتریش اعلام کرده‌اند مرزهایشان را به روی ایتالیایی‌ها بسته‌اند و به آنان فقط در ازای ارائه گواهی سلامت پزشکی اجازه ورود می‌دهند.

این خبرنگار افزود اماکن گردشگری در رم خالی است و این بهترین گواه بر تأثیرگذاری وخیمی است که کرونا بر اقتصاد ایتالیا دارد. دولت ایتالیا در حال بررسی معافیت مالیاتی مردم است.

پاپ در واتیکان در مراسمی از کشیش‌ها خواست به ملاقات بیماران (کرونایی) بروند که این یک درخواست خطرناک است. حتی مراسم دفن لغو شده است و این اتفاق تلخی است که مردم ایتالیا حتی در طول جنگ جهانی دوم نیز شاهد آن نبودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار