کد خبر: 995043
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
محمد بن سلمان در ادامه تلاش‌های خود برای رسیدن به پادشاهی و در راستای کنار زدن مخالفان خود٬ در تلاش برای بازگرداندن اجباری یک وزیر سابق سعودی از کانادا به ریاض است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وبسایت خبری «میدل ایست آی» در یک گزارش اختصاصی اعلام کرد که «سعد الجبری» وزیر سابق سعودی و از نزدیکان «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان٬ در کانادا توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد کنونی سعودی تحت تعقیب بوده و وی در تلاش است به اجبار او را به ریاض بازگرداند.

این وبسایت به نقل از ۳ منبع آگاه گزارش داد که سعد الجبری که از مشاوران مورد اعتماد محمد بن نایف بود٬ یکی از بارزترین افراد تحت تعقیب عربستان در خارج از این کشور است؛ چرا که تهدید بزرگی برای محمد بن سلمان قلمداد می‌شود.

الجبری در سال ۲۰۱۷ قبل از اینکه محمد بن نایف تحت اقامت اجباری قرار گرفته و بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان منصوب شود٬ از این کشور فرار کرد.

وی پس از گذراندن مدت کوتاهی در آلمان٬ در تابستان ۲۰۱۷ به آمریکا رفته و مدتی در شهر بوستون ماند.

طبق اطلاعات میدل ایست آی٬ وزیر سابق سعودی در داخل ایالات متحده احساس امنیت نداشت و بنابراین در نوامبر ۲۰۱۷ تصمیم گرفت به کانادا برود.

وبسایت مذکور تصریح کرد که الجبری در آمریکا بار‌ها برای بازگشت اجباری به عربستان تحت فشار قرار گرفت.

یک منبع آگاه نیز اظهار داشت که سعد الجبری در کانادا نیز تحت تعقیب بوده و پیام‌های تهدیدآمیز از سوی محمد بن سلمان دریافت کرده است.

این منبع تاکید کرد که همچنین اخباری از تلاش‌های عربستان برای بازگرداندن اجباری وی به ریاض وجود دارد.

وبسایت میدل ایست آی تصریح کرد که پناهندگی سیاسی الجبری در کانادا سوالات مختلفی درباره اختلاف دیپلماسی میان آتاوا و ریاض از تابستان ۲۰۱۸ به وجود آورده است.

میدل ایست آی خاطرنشان کرد که منابع اطلاعاتی از انتشار جزئیات اتفاقاتی که برای الجبری افتاده امتناع می‌ورزند٬، اما این اطلاعات باید افشا شود؛ چرا که روشن شدن این موضوع می‌تواند نشان دهد که محمد بن‌سلمان تا چه اندازه در تعقیب مخالفان خود قدرت دارد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار