کد خبر: 995035
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
نماینده ولی فقیه در استان البرز
نماینده ولی فقیه در استان البرزگفت : دشمن با مخاطب قرار دادن مردم به‌خصوص جوانان سعی در به فراموشی سپردن فرهنگ شهادت دارد اما در «گام دوم» انقلاب باید با اهمیت بیشتری به این موضوع پرداخت.

در آستانه روز بزرگداشت شهدا ، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به همراه معاونان و روسای ادارات با آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار گفت : تکریم شهید و شهدا تکریم مقام انسان و انسانیت است.

وی با اشاره به بیست و دوم اسفندماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی، افزود : بنیاد شهید با یک دیدگاه الهی تأسیس شد و شکل گرفت.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) ذوب در معارف دینی و الهی بودند ، گفت : امام راحل نکات دقیقی مانند تأسیس بنیاد شهید و کمیته امداد را مطرح کردند که آثار آن مقطعی نیست و کارکرد‌های آن‌ها مانا و ماندگار است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت هرگز خاموش نمی‌شود، افزود: نظام اسلامی در هر مقطعی به دلایل شرایطی که در آن قرار می‌گیرد شهید دارد مثل مقطع فعلی که با موافقت رهبر معظم انقلاب مدافعان سلامت شهید خدمت محسوب می‌شوند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) درباره بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط محدود به ایران اسلامی نیست، گفت : حمایت از بازماندگان جنگ در بسیاری از کشور‌های مختلف جهان مرسوم است و در بسیاری از کشور‌های اسلامی نیز بنیاد شهید تشکیل‌شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه بعد معنوی بنیاد شهید بر بعد مادی آن مقدم است افزود : یکی از وظایف اصلی بنیاد شهید تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر توجه ویژه به مدارس در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود : دشمن با استفاده از سند ۲۰۳۰ سعی در فراموشی این فرهنگ دارد و یکی از مصادیق خشونت را فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند درصورتی‌که این فرهنگ در اصل مبارزه با خشونت است.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌ای و جنگ همه‌جانبه ادراکی و شناختی دشمن، گفت: دشمن با مخاطب قرار دادن مردم به‌خصوص جوانان سعی در به فراموشی سپردن این فرهنگ دارد درصورتی‌ که در گام دوم انقلاب باید اهمیت بیشتری به این موضوع داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به ۵۲۵۰ شهید استان البرز افزود : باید درباره ابعاد فرهنگی شهیدان استان البرز برنامه‌ریزی و از المانی متناسب با شهدای استان در ورودی شهر استفاده شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر استفاده از گروه‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت : باید با ایجاد فضا و بستر‌های مناسب شرایطی را فراهم کرد که گروهی مردمی وارد این عرصه شده و به تبلیغ بپردازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار