کد خبر: 994938
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
با وجود تشدید مخالفت‌ها با حضور نظامی امریکا در عراق در پی ترور سپهبد سلیمانی، امریکا با اتهام‌زنی به ایران قصد دارد سامانه‌های دفاعی بیشتری را در خاک عراق مستقر کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در جلسه استماع کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان امریکا گفت: «ما در حال وارد کردن سامانه‌های دفاع هوایی و سامانه‌های دفاع موشکی بالستیک به عراق هستیم تا به طور ویژه از خود در برابر حمله بالقوه دیگری از جانب ایران حفاظت کنیم.» خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از مک کنزی نوشت: «در فرماندهی مرکزی، ما می‌دانیم تا زمانی ایالات متحده امریکا فشار‌های دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را اعمال می‌کند، نیرو‌های مشترک باید با حضور و موقعیت خود از استفاده قدرت نظامی ایران در برابر اجرای این فشارها، جلوگیری کند.» مک کنزی در بخش دیگری از سخنانش گفت که هدف آنتی سنتکام استقرار نیرو در منطقه با قابلیت عملیاتی در بازدارندگی همیشگی در برابر ایران و انعطاف‌پذیری در برابر تهدید‌های آتی است.

این اقدامات در شرایطی صورت می‌گیرد که در پی ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فقید سپاه قدس و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان حشد‌الشعبی، تحت فرمان امریکا احساسات ضد‌امریکایی در عراق تشدید شده و قانونگذاران این کشور لایحه قانون اخراج نظامیان خارجی از عراق را تصویب کردند.

هشدار درباره افزایش نفوذ امریکا
ثامر ذبیان، نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» ضمن هشدار درباره افزایش شمار نیرو‌های امریکایی در داخل عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «امریکا در حال افزایش شمار سربازان خود در پایگاه‌های نظامی داخل عراق است. این افزایش نفوذ امریکا خطر محسوب می‌شود و چه بسا به فعال‌سازی مجدد هسته‌های خاموش تروریسم در عراق منجر شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار