کد خبر: 994937
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
تب کرونا در زادگاهش، یعنی چین، فروکش کرده، اما در اروپا و امریکا تازه بالا گرفته است. در حالی که چینی‌ها و مسئولان شهر ووهان گفته‌اند کم‌کم در حال بازگرداندن اوضاع به شرایط پیشاکرونایی هستند، آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلستان و امریکا هر روز بیشتر از روز قبل تدابیر سختگیرانه‌تری برای مقابله با کرونا در پیش می‌گیرند و البته کووید ۱۹ هم از اروپایی‌ها و امریکایی‌ها بیش از پیش در حال تلفات گرفتن است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۱۱۹ هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است. ۴ هزار و ۲۹۹ نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان ۶۶ هزار و ۵۶۴ نفر اعلام شده است. ایتالیا با پیشی گرفتن از کره‌جنوبی به دومین کشور در جهان پس از چین تبدیل شده که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد.

ووهان عادی می‌شود
رئیس‌جمهور چین از کاهش روند ابتلا به ویروس کرونا در کانون این بیماری یعنی شهر ووهان این کشور خبر داد.

به گزارش آناتولی، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین با سفر به ووهان و بازدید از بیمارستانی در این شهر گفت: «شاهد کاهش تعداد موارد ابتلا و قربانیان ویروس کرونا هستیم. روند مبارزه با این بیماری به تدریج بهتر می‌شود.» بنا به اعلام رسانه‌های چین یکی از بیمارستان‌های ویژه قرنطینه همزمان با کاهش ابتلا به کرونا بسته شده است. حدود ۱۲ هزار مبتلا به کرونا در سالن‌های ورزشی و نمایشگاه‌ها به عنوان بیمارستان‌های موقت چینی تحت درمان قرار دارند. همچنین گزارش‌های روزانه چین درباره مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نشان می‌دهد که این آمار در هفته جاری به شدت رو به کاهش بوده است.

کلیپی از پرستاران چینی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن، پرستاران یک مرکز درمانی بزرگ با تعطیلی مرکز درمانی به دلیل کاهش شدید بیماران مبتلا به کرونا، به صف شده‌اند و در حال باز کردن ماسک‌های خودشان هستند. این کلیپ بازدید فراوانی در شبکه‌های مجازی داشته است. دولت چین اعلام کرده است برخی از کارگران و کارکنان در استان هوبی، محل اصلی شیوع ویروس کرونا، در حال بازگشت به کسب و کار خود هستند. مقام‌های ووهان، مرکز استان هوبی، هم اعلام کردند فعالیت صنایع حیاتی از جمله تهیه تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی به زودی از سر گرفته می‌شود. گفتنی است ۶۷ هزار و ۷۷۳ نفر از مبتلایان و ۳ هزار و ۴۶ قربانی کرونایی از استان هوبی چین بوده‌اند.

مرکل: ۷۰ درصد آلمانی‌ها کرونا می‌گیرند
اما اوضاع در اروپا برخلاف چین است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیش‌بینی کرده بین ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور به کرونا مبتلا خواهند شد. تاکنون نتیجه آزمایش کرونا برای هزار و ۴۰۰ نفر در آلمان مثبت بوده و دو نفر هم در این کشور جان‌شان را از دست داده‌اند. مقامات ایتالیا روز گذشته اعلام کردند ۱۶۸ نفر در این کشور فقط طی ۲۴ ساعت به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند تا با این تعداد مجموع کشته‌های کرونایی در ایتالیا به ۶۳۱ نفر برسد. همچنین با ابتلای ۹۷۷ نفر دیگر در ایتالیا به کرونا، مجموع کرونایی‌های این کشور تا روز گذشته ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر شده‌اند. این آمار در حالی است که نخست‌وزیر ایتالیا دو روز پیش در نطقی تلویزیونی از قرنطینه و محدود شدن سفر‌ها در تمام این کشور و همچنین لغو تمامی تجمع‌ها و مسابقات ورزشی در سراسر ایتالیا خبر داد. پایگاه اینترنتی ساینتیفیک امریکن در گزارشی تحت عنوان «چرا آمار تلفات کرونا در ایتالیا اینقدر بالاست»، یکی از عوامل تأثیرگذار بر آمار تلفات کرونا در ایتالیا را سن بالای جمعیت این کشور اعلام کرد. ایتالیا پیر‌ترین جمعیت را در اروپا دارد و حدود ۲۳ درصد از ساکنان آن ۶۵ سال یا بالاتر سن دارند.

کووید ۱۹ زندگی را در بخش‌هایی از شمال ایتالیا عملاَ مختل کرده است. زندانیان علیه ممنوعیت ملاقات‌های عادی با خانواده‌ها به دلیل کرونا دست به اعتراض زده‌اند. در همین خصوص سخنگوی وزارت دادگستری ایتالیا به ایندیپندنت گفته است «زندانیان شورشی در زندان مودنا به داروخانه زندان حمله و دارو‌هایی مثل متادون برداشتند و مصرف کردند»! شورش در زندان‌های ایتالیا به‌خاطر کرونا، دست کم شش کشته بر جای گذاشته است.

۳۷ ایالت امریکا با بیش از ۱۰۰۰ کرونایی
روز گذشته نیویورک‌تایمز گزارش کرده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا تا دیروز به ۱۰۰۰ نفر رسیده است. ایالت واشنگتن در شمال غرب، کالیفرنیا در جنوب غرب و نیویورک در شمال شرق این کشور بیش‌ترین تعداد مبتلایان را تاکنون شناسایی کرده‌اند.

بر اساس نقشه‌ای که نیویورک‌تایمز منتشر کرده تا روز گذشته ۳۷ ایالت از ۵۰ ایالت امریکا میزبان ویروس کرونا هستند. به این جمع واشنگتن دی‌سی، پایتخت را هم باید اضافه کرد که به همراه شهر‌های حومه خود یکی از ابرشهر‌های امریکا را تشکیل داده است. روز گذشته همچنین اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، برای مقابله با ویروس کرونا، تدابیر ویژه‌ای را در منطقه نیو روچل، واقع در شمال شهر نیویورک، اعلام کرد. بر اساس این تدابیر قرار است در بخش‌هایی از این شهر کوچک که در کانون شیوع کرونا در ایالت نیویورک قرار دارد، طرح حصر هدفمند اجرا شود. جی اینسلی، فرمانده ایالت واشنگتن هم گفته است: در ایالت واشنگتن تعداد افرادی که به این بیماری همه گیر مبتلا می‌شوند دو برابر خواهد شد مگر اینکه در اینجا اقدام واقعی انجام دهیم. وقتی هر روز این تعداد دو برابر شود آنگاه این تعداد به سرعت به بالا می‌رود و در هفت یا هشت هفته ۶۴ هزار تن می‌توانند در ایالت واشنگتن آلوده شوند. اگر این بیماری همه‌گیر را کم نکنیم، هفته بعد این تعداد ۱۲۰ هزار تن خواهد بود و هفته بعد از آن این تعداد به ۲۵۰ هزار تن خواهد رسید. بسیاری از کارشناسان امریکایی، نحوه مدیریت مسئولان بهداشتی این کشور و ترامپ رئیس‌جمهور را در برخورد با کرونا مورد انتقاد جدی قرار داده‌اند.

مدیر مرکز مبارزه با بیماری‌ها در امریکا نیز گفت: تمام کشور‌های اتحادیه اروپا ابتلا به کرونا را گزارش کردند مرکز انتشار کرونا در حال حاضر اروپاست و این منطقه به «چین جدید تبدیل شده‌است»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار