کد خبر: 994934
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: دونالد ترامپ برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا پیشنهاد داده ۴۰ میلیارد دلار به صورت ماهانه از مالیات‌ها کسر شود، ولی نه دموکرات‌ها، نه کنگره، نه جمهوری‌خواهان و نه حتی مشاوران دولت ترامپ موافق این طرح نیستند.
به گزارش اسلیت، به نظر نمی‌رسد کسی موافق طرح دونالد ترامپ برای نجات اقتصاد امریکا از ویروس جدید کرونا باشد. نه دموکرات‌ها، نه کنگره و نه جمهوری‌خواهان. حتی مشاوران دولت ترامپ هم با او مخالفند. با تهدید ویروس کرونا به کند شدن رشد اقتصاد جهان، ترامپ پیشنهاد داده که کنگره باید با یک کاهش بزرگ مالیاتی اقتصاد را تحریک کند تا هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان افزایش یابد. دونالد ترامپ در جلسه روز سه‌شنبه با جمهوری‌خواهان سنا پیشنهاد داد ۴۰ میلیارد دلار به صورت ماهانه از مالیات کسر شود و این روند تا بعد از انتخابات ماه نوامبر ادامه داشته باشد، ولی قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه موافق این پیشنهاد نیستند. میچ مک کانل، قبلاً اعلام کرده بود که شخصاً از مخالفان این طرح است. راب پورتمن، سناتور اوهایو به خبرنگاران گفت که به نظر او یک رویکرد هدفمند‌تر مؤثر‌تر خواهد بود.

دموکرات‌ها که طرح‌های خود را برای نجات اقتصاد دارند به طور واضح مخالف این طرح هستند. چاک اسچومر، نماینده حزب دموکرات‌ها در نیویورک با اعتراض به این طرح گفت: «دولت تصور می‌کند پاسخ تمام مشکلات کاهش مالیات است». استنی هویرف رهبر اقلیت مجلس نمایندگان امریکا اظهار داشت: «کاهش مالیات آن چیزی نیست که الان به آن نیاز داریم. چیزی که اقتصاد الان می‌خواهد ثبات و اطمینان از این موضوع است که پاسخ درستی به این بحران داده می‌شود».
تیم اقتصادی خود ترامپ هم نظر خوبی نسبت به این طرح ندارند. در یک نشست از مقامات اقتصادی با حضور رئیس‌جمهور، استیون منوچین، رئیس خزانه‌داری امریکا، لری کودلو، مدیر شورای اقتصاد ملی و راسل ووویت، مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید، همه موافق ایده‌هایی مانند دادن مرخصی بیماری به کارگران ساعتی و اعطای وام به کسب‌و‌کار‌های کوچکی بودند که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند. ولی منوچین، کودلو و وویت علاقه چندانی به طرح کاهش موقت مالیات بر درآمد نداشتند و عقیده دارند که چنین اقدامی هنوز زود است.
شاید منتقدان ترامپ دلیل مشترکی برای رد این ایده نداشته باشند، ولی همه موافقند که کاهش مالیات بر درآمد راه مناسبی نیست و کمکی به اقتصاد در بحبوحه همه‌گیری این ویروس نمی‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار