کد خبر: 994932
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: با شکست مذاکرات وین و سقوط قیمت نفت، کشور‌های عضو اوپک ۵۰۰ میلیون دلار در روز درآمد خود را از دست می‌دهند.

به گزارش رویترز، در شرایطی که قیمت نفت یک سوم ارزش خود را در هفته جاری پس از شکست اوپک و متحدانش در مذاکرات وین از دست داده است، کشور‌های عضو اوپک ۵۰۰ میلیون دلار در روز درآمد خود را از دست می‌دهند.
نفت برای اکثر اعضای سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت منبع اصلی درآمد است و سقوط قیمت نفت این کشور‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. برخی از این اعضا مانند ایران و ونزوئلا قبل از این هم با مشکل مواجه بودند.
قیمت نفت خام برنت در روز دوشنبه ۳۱ درصد کاهش یافت و به ۰۲/۳۱ دلار در هر بشکه رسید، یعنی پایین‌ترین حد از اواسط فوریه ۲۰۱۶. این بدان معناست که در کل بر اساس میانگین تولید ماه فوریه، اعضای اوپک بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد خود را از دست داده‌اند. قیمت نفت در ژانویه سال‌جاری میلادی به ۷۵/۷۱ دلار در هر بشکه رسید بود.
نیجریه و الجزایر که عضو اوپک هستند، اعلام کردند فروپاشی این قرارداد به ضرر تولید‌کنندگان نفت است. اکثر کشور‌های عضو اوپک از جمله عربستان، بزرگ‌ترین تولید‌کننده این گروه، به قیمت بالاتری برای متعادل نگه داشتن بودجه خود نیاز دارند.
جان فردریک از شرکت خدمات مالی فیچ ریتینگز گفت: «کاهش ۱۰ دلار در هر بشکه از قیمت نفت، درآمد سالانه را ۲ تا ۴ درصد تولید ناخالص داخلی پایین می‌آورد که بستگی به شرایط مالی آن کشور دارد».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار