کد خبر: 994847
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان با اشاره به اینکه شورایعالی تهیه‌کنندگان منفعل شده است تاکید کرد ۲ صنف از تهیه‌کنندگان با یکپارچگی مخالف هستند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدضیا هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان و عضو هیأت رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان در پاسخ به این پرسش که چرا از سال گذشته بحث یکپارچگی صنوف تهیه‌کنندگی مطرح بوده و حتی رئیس سازمان سینمایی هم پیگیر تحقق آن شد، اما هنوز این امر محقق نشده است، گفت: واقعیت این است که امیدوار بودیم که از این اتفاق نیکو که همان اتحاد ۴ صنف تهیه‌کنندگی است، همه صنوف تهیه‌کنندگی استقبال کنند، اما متأسفم که ۲ صنف، در عمل علاقه‌ای به اتحاد و یکپارچگی ندارند. همین باعث بی‌انگیزگی جدی در شورایعالی تهیه‌کنندگان نسبت به مسائل مبتلابه روز و سینما شده که همینطور که قابل مشاهده است این شورا منفعلانه عمل می‌کند.

وی ادامه داد: نبود یکپارچگی و وحدت میان تهیه‌کنندگان باعث شده سازمان سینمایی همه کار‌های صنفی را به خانه سینما بسپارد در حالی که فعالیت تهیه‌کنندگان (کارفرما) با توجه به نوع عملکردشان به خانه سینما که کارگری تعریف شده ارتباطی ندارد همچنین فعالیت تهیه‌کنندگی به طور موضوعی به مدیرعامل مرتبط نمی‌شود. حضور برخی مدعیان تهیه‌کنندگی در خانه سینما باعث شده فعالیت تهیه‌کنندگی به عنوان صنف و مرجعیت آن مختل شود.

رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان با اشاره به روند غلط یکپارچگی و تصمیماتی که تحت‌تأثیر این ناهماهنگی‌ها قرار می‌گیرد گفت: برای روشن شدن موضوع مثالی می‌زنم، امسال برای تعیین تکلیف برنامه‌های نوروزی جلسه‌ای تشکیل شد. در این جلسه مدیرعامل خانه سینما و مدیران سازمان سینمایی حضور داشتند که البته جای ذی‌نفعان سینما که تهیه‌کنندگان و سینماداران هستند، خالی بود. دلیل این اتفاق نبود یکپارچگی تهیه‌کنندگان است که باعث این نوع تصمیم‌گیری‌های دولت و برگزاری جلسات مهم بدون حضور ذی‌نفعان از جمله تهیه‌کنندگان است، باید این روند اصلاح شود و ما با این یکسو نگری دولت مخالفیم.

هاشمی در ادامه گفت: این روز‌ها شاهد انفعال در شورایعالی تهیه‌کنندگان هستیم و همین امر موجب شده در مورد آئین‌نامه اکران نظرات مختلف و مغایر با منفعت سینما عنوان می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در آئین‌نامه سال ۹۹ موارد خوبی تعبیه شده و برخی موارد هم اشکالاتی دارد که شورایعالی باید در خصوص آئین‌نامه وارد عمل شده و نظر خود را بیان کند، اما به دلیل انفعال وارد چنین مسائل مهمی نمی‌شوند. در واقع می‌توان گفت شورایعالی به دلیل منافع غیرمشترک تشکل‌های این شورا هماهنگی در عملکرد ندارند.

هاشمی در پایان گفت: با توجه به نبود یکپارچگی، دولت باید از مجموعه فعالیت سینما برآورد داشته باشد و فعالیت صنوف نسبت به انجام تکالیف قانونی را زیر ذره‌بین قرار داده و در نهایت با این صنوف در امور صنفی تهیه‌کنندگی به جای خانه سینما تعامل داشته باشد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار