کد خبر: 994800
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: تهران تا دو هفته آینده شرایط سختی در پیش دارد. البرز همجوار با پایتخت است از مسئولان استان می‌خواهیم ادارات تعطیل شوند.

حسین کریم در نشستی خبری با اشاره به اینکه شیوع کرونا ویروس در کشور یک بحران سخت و سنگین است که همه مسئولان علوم پزشکی از آموزش و پژوهش گرفته تا بهداشت و درمان و غذا و دارو را درگیر کرده است، گفت: همه توانمان را برای مقابل با این ویروس به کار گرفته ایم بخشی از روزهای سختی را گذرانده اما روزهای سخت‌تری در پیش داریم.

وی با اشاره به اینکه استان البرز شرایط پایدارتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد، گفت: این در حالی است که تراکم جمعیتی در این استان بالا است و با پایتخت نیز همجوار است از طرفی به استان‌های شمالی نیز نزدیک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان استان اشاره کرد و گفت: با این وجود بحران کرونا را در استان به شرایط پایدار رسانده ایم این مهم نتیجه تلاش همگانی است.
شهر باید خالی از جمعیت شود
دکتر کریم با تاکید بر اینکه پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تهران طی دو هفته آینده شرایط سختی را در پیش دارد، گفت: البرز همجوار با پایتخت است به همین دلیل از مسئولان استان می‌خواهیم ادارات تعطیل شوند تا با ضدعفونی کردن شهرها بار ویروس را کاهش دهیم باید طی ۱۰ روز شهر را از جمعیت خالی کرده و ضدعفونی کنیم، خانه‌ها نیز باید توسط خود مردم گندزدایی شود.

وی با اشاره به اینکه محلات ما باید محل جنگ با کرونا ویروس شود، گفت: این استراتژی را شروع کرده ایم تا در هر محل مدیریت این جنگ با استفاده از ظرفیت‌های هر محله دنبال شود، برای کنترل رفت و آمدها نیازمند پلیس محله هستیم، در هر محله برای اطلاع رسانی باید جارچی‌ها به کمک بیایند، ۱۰ روز تعطیلی نیاز است تا محلات ضدعفونی و گندزدایی شوند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اینکه مردم چقدر آب در این شرایط مصرف کنند نباید مهم باشد زیرا سلامت آنها در این شرایط از همه چیز مهم‌تر است، در چین نیز مردم در خانه ماندند و در کنار محافظت شخصی با عملیات ضدعفونی کردن نقاط بار ویروس را پایین آورند و اکنون به روند کاهشی ابتلاء به کرونا ویروس رسیدند.
۴۶۴ نفر در استان البرز بستری شدند
دکتر کریم همچنین تاکید کرد: از ابتدای شیوع کوید ۱۹ در استان البرز هزار و ۲۰۰ نفر به علت مشکوک بودن به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند، از این تعداد ۴۶۴ نفر بستری شدند که در خصوص اعمال مراقبت‌های بیشتر درمانی حدود ۱۰۴ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفتند و ۲۶ نفر نیز لوله تنفسی دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۶۷۴ نفر ترخیص شده اند، گفت: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون بالغ بر ۳۳۹ نفر در البرز تستشان مثبت بود، ۵۹ فوت شده اند که از این تعداد ۲۸ مورد کرونا مثبت بوده اند اما ۳۱ مورد مشکوک به کرونا فوت کرده اند و معلوم نشده که علت فوت آنها چه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ نفر مورد مثبت در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، گفت: در این بازه زمانی متأسفانه یک مورد نیز فوت شده است.

دکتر کریم در ادامه به استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی در کنار بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: بیمارستان‌های خصوصی البرز ۷۰۰ تخت بیمارستانی دارند، در حال حاضر دستگاه سی تی اسکن برای دو بیمارستان کوثر و امام علی (ع) در حال نصب است، برای بیمارستان کمالی نیز بعد از عید این دستگاه نصب خواهد شد.
تست پنج نفر از کادر درمان استان البرز مثبت شد
وی در خصوص خبر فوت چند نفر در البرز به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل نیز گفت: آماری در این خصوص به ما ارائه نشده است؛ در حالی که باید در ابتدا این قضیه را ما بدانیم، تعجب می‌کنم که برای البرز چنین آماری در خصوص فوت چند نفر به این دلیل اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های شهر کرج نیز گفت: کرج گلوگاه ارتباطی است و نمی‌شود تمامی راه‌های آن را مسدود کرد، البته مشکل اصلی ما تعداد زیادی از البرزی‌ها است که هر روز به تهران می‌روند و از طرفی ارتباط راه‌های البرز با شهری‌های همجوار از جمله ملارد و شهریار است.

دکتر کریم تاکید کرد: مراقبت و حفاظت از پرسنل بیمارستانی البرز صورت گرفته است در کنار آن روزی سه بار بیمارستان‌ها ضدعفونی شده و شستشو می‌شود، حدود ۵ نفر از پرسنل و کادر درمانی ما کرونا مثبت شدند که خوشبختانه تحت درمان قرار گرفتند، دو مورد آنها از خارج استان ابتلاء شده بودند.

متوسط سن ابتلاء به کرونا در استان البرز ۵۳ سال است

وی در بخش دیگری با بیان اینکه حدود ۵۶ درصد مبتلایان به کرونا در البرز مرد و ۴۴ درصد زن بوده اند، عنوان کرد: متوسط سن ابتلاء ۵۳ سال بوده است و بیشترین آمار مبتلایان به ترتیب شامل افراد با سابقه بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابتی، بیماران سرطانی و یک مورد هم بیمار دیالیزی بوده است، در میان مبتلایان به کویید ۱۹ تنها دو مورد سابقه بیماری زمینه‌ای نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه تجهیزات بیمارستانی برای البرز در حال حمل به سمت استان است، گفت: این موارد مشتمل بر ۲۵ عدد تشک مواج، ۲۵ دستگاه مانیتورینگ، ۳ دستگاه ضدعفونی کننده هوا، ۲۵ عدد پالس اوکسیمتر، ۲۵ بسته ماسک نانو سوپاپ دار، ۲۵ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) ۲۰ پمپ سرنگ و ۲۵ پمپ سرم است.

دکتر کریم تاکید کرد که مصرف ویتامین سی البته به صورت استفاده از آب میوه‌های تازه در برابر کرونا ویروس برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است، بالا بردن سطح ویتامین دی نیز در بالا بردن مقاومت بدن مؤثر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار