کد خبر: 994740
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت در گزارشی با عنوان «تسویه‌حساب‌های سیاسی به بهانه کرونا» نسبت به رفتار سیاسی امریکا و عربستان در قبال کشورمان اعتراض کرد. در این گزارش آمده: «این روز‌ها همزمان با حمله ویروس کرونا به شهر‌های مختلف کشور، حمله دیگری نیز به ایران در جریان است. حمله‌ای به ذهن جامعه و افکار عمومی؛ حمله‌ای تبلیغاتی که توسط برخی دولت‌ها و رسانه‌های خارجی در حال پیگیری است. نمونه آخر این اقدامات بیانیه اخیر دولت عربستان سعودی است که ایران را مسئول شیوع کرونا در دنیا دانسته است. یا اینکه قبل‌تر از آن «برایان هوک» مسئول گروه اقدام ویژه ایران در وزارت خارجه امریکا گفته بود: «شیوع کرونا نتیجه سوء‌مدیریت دولت ایران است.» فشار و جوسازی رسانه‌های بیگانه علیه ایران به بهانه کرونا نیز در روز‌های اخیر موضوعی اظهرمن‌الشمس است که نیاز به توضیح و روایت خاصی ندارد».

ارگان رسانه‌ای دولت در ادامه نوشت: «در کنار این موج منفی از سوی برخی دولت‌ها، کم نیستند رسانه‌های خارجی و البته رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور که ناجوانمردانه وضعیت اضطراری مقابله با ویروس خطرناک را نیز حربه‌ای برای ادامه تسویه‌حساب‌های سیاسی خود با جمهوری اسلامی کرده‌اند».

رویکرد روزنامه ایران جالب توجه است، از این منظر که دولت حسن روحانی همواره بر تنش‌زدایی با دولت‌های مخالف ایران تأکید کرده، اما عملاً به دلیل موضع انفعالی، بیشتر در لاک دفاعی فرو رفته و دولت‌های مخالف توانسته‌اند به جای متهمان ایجاد تنش در روابط دیپلماتیک، نقش شاکی و مدعی به خود بگیرند. از سویی دولت و رسانه‌های همسو با آن کوشیدند غربی‌ها و دولت‌های وابسته به غرب را اهل تعامل دیپلماتیک نشان دهند و حال اذعان به تبلیغات سوء آنان علیه ایران توسط رسانه دولت جالب توجه است. در روز‌های اخیر دولت‌های چین و روسیه تلاش کردند با اهدای اقلام پزشکی به مردم ایران، سهمی در مبارزه ایران با کرونا داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار