کد خبر: 994695
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: معاون طرح و برنامه وزارت صمت در خصوص آخرین وضعیت داخلی‌سازی محصولات صنعتی گفت: تا پایان بهمن با برگزاری ۱۰ میز داخلی‌سازی و طرح داخلی‌سازی تولید لوله فلزی از تختال فولاد، بیش از ۲۲۲ قطعه و تجهیز، داخلی‌سازی و یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل شد.
سعید زرندی گفت: توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل یکی از مهم‌ترین برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌جاری در جهت تحقق رونق تولید بود.
وی افزود: تا پایان بهمن با برگزاری ۱۰ میز داخلی‌سازی و طرح داخلی‌سازی تولید لوله فلزی از تختال فولاد، بیش از ۲۲۲ قطعه و تجهیز، داخلی‌سازی و یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل شد.
زرندی گفت: نهضت ساخت داخل به معنای این است که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها پای کار بیایند و به تولید همچون سال‌های گذشته نگاه نکنند. وی با بیان اینکه باید فرقی بین سال رونق تولید و نهضت ساخت تولید با گذشته باشد، افزود: مهم‌ترین برنامه‌های ساخت داخل شامل جایگزینی واردات و توسعه ساخت داخل، ایجاد مرکز ساخت داخل ماشین‌سازی و تجهیزات، ایجاد سامانه توانمندی‌ها و اعلام نیاز (توانیران) به آدرس www.tavaniran.ir، برگزاری میز‌های تعمیق ساخت داخل، اجرایی کردن قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و ممنوعیت واردات هزار و ۵۲۳ ردیف تعرفه دارای کالای مشابه خارجی و غیرضروری.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: تا پایان بهمن ماه ۱۰ میز ساخت داخل در صنایع مختلف برگزار شد که شاخص آن‌ها برگزاری سه میز ساخت داخل در صنعت خودرو با داخلی‌سازی ۱۰۶ قطعه و کاهش ارزبری ۵/۲۸۲ میلیون یورویی بود.
وی ادامه داد: با برگزاری سه میز ساخت داخل در صنعت تجهیزات پتروشیمی ۳۹ قطعه/ تجهیز داخلی‌سازی و کاهش ارزبری ۱۴۳ میلیون یورویی محقق شد. زرندی اضافه کرد: برگزاری دو میز ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات (داخلی‌سازی ۵۲ قطعه/ تجهیز و کاهش ارزبری ۱۲۴ میلیون یورویی)، یک میز ساخت داخل در صنعت مس (داخلی‌سازی ۱۸ قطعه/ تجهیز و کاهش ارزبری ۷۰۰ هزار یورویی) و یک میز ساخت داخل در صنعت فولاد (داخلی‌سازی پنج محصول نهایی و یک خط تولید و کاهش ارزبری ۴۳۰ میلیون یورویی) و همچنین پروژه داخلی‌سازی تولید لوله فلزی از تختال فولاد با کاهش ارزبری ۲۵۰ میلیون یورویی قابل اشاره است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار