کد خبر: 994691
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲
تجهیزات لجستیکی سپاه در خدمت سلامت شهروندان
استان البرز به خاطر قرار گرفتن در مسیر تردد شهروندان استان‌های مختلف، به عنوان یکی از نقاط حساس و آلوده شونده به کرونا معرفی شده است. با این حال و با اقدامات خوبی که در این استان انجام شده، در وضعیت خوبی به سر می‌برد.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: همزمان با شیوع و گسترش ویروس کرونا در تمام استان‌های کشور نیرو‌های بسیج و سپاه نیز مثل همیشه به حالت آماده باش کامل درآمده و از همان دقایق اول اقدامات لازم برای ضدعفونی و جلوگیری از تسری این ویروس را در برنامه کاری خود قرار دادند. در حال حاضر هم بعد از گذشت حدود یک ماه از ورود کرونا به کشور نیرو‌های بسیج و سپاه با کمک جهادگران، هر روز و هر شب در حال خدمات‌رسانی به شهروندان و ضدعفونی کردن اماکن عمومی هستند. تا ان‌شاءالله با شکست کرونا، آرامش و سلامت در تمام استان‌ها حاکم شود.

استان البرز به خاطر قرار گرفتن در مسیر تردد شهروندان استان‌های مختلف، به عنوان یکی از نقاط حساس و آلوده شونده به کرونا معرفی شده است. با این حال و با اقدامات خوبی که در این استان انجام شده، در وضعیت خوبی به سر می‌برد.
در همین رابطه فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج با بیان اینکه اولویت اول ما برای مبارزه با کرونا آموزش و پیشگیری است، می‌گوید: «در صورت درخواست کادر درمانی و پرستاری وزارت بهداشت این آمادگی وجود دارد که عزیزان بسیجی و پاسدار که آموزش‌های امدادی و پرستاری را دیده‌اند به کمک مدافعان سلامت بشتابند.»

سرهنگ پاسدار مجید زنجانی با اشاره به نشست‌های قرارگاه پدافند زیستی شهرستان کرج ادامه می‌دهد: «یکی از اهداف برگزاری این جلسات، هماهنگی تمام نهاد‌ها و گروه‌های جهادی بسیج با یکدیگر است که با هم افزایی با دستگاه‌های مسئول این خدمات در تمام سطح شهر به صورت کامل و گسترده و یکپارچه ارائه شود.»
وی با تقدیر از فعالیت‌های گروه‌های جهادی و بسیج مردمی خاطر نشان می‌کند: «۵۰۰ نفر از اعضای گروه جهادی بسیج سرافراز چندین روز است که با تلاش مستمر شبانه‌روزی مراکز درمانی و مراکز خرید و معابر عمومی و ادارات پر رفت و آمد اقدام به ضدعفونی کردن می‌کنند و هیأت مذهبی نیز مشارکت شایسته‌ای در این امر خداپسندانه داشته‌اند.»

نقاهت‌گاهی برای بهبود یافتگان کرونا
در قم که به عنوان یکی از استان‌های وضعیت قرمز معرفی شده، مجتمع فرهنگی یاوران مهدی به نقاهت‌گاهی برای بهبود یافتگان کرونا تبدیل شده است.
در همین رابطه فرمانده سپاه امام علی بن‌ابیطالب (ع) قم، با بیان اینکه بهبود یافتگان و بیماران ترخیص شده از بیمارستان‌های قم در صورت تمایل و نبود مکان مناسب در منزل مسکونی خود به مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) مراجعه می‌کنند و پس از بهبودی کامل و مرتفع شدن خطر انتقال ویروس به جمع خانوادگی خود بازمی‌گردند، می‌گوید: «مرکز فوق با ۸۰۰ تختخواب ضدعفونی شده شامل دو بخش ویژه خواهران و برادران، با همکاری مجموعه‌ای از نیروی انسانی و کادر پزشکی و پرستار خانم و آقا تشکیل شده است.»

سردار سید محمدتقی شاهچراغی درباره آمار بیماران بستری شده در این مرکز ادامه می‌دهد: «تاکنون ۱۵ الی ۲۰ نفر با رضایت خانواده به این مکان منتقل شده‌اند که تا بهبودی کامل و خارج شدن از حالت ناقل بودن، در این مکان دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارند.»
به گفته فرمانده سپاه امام علی بن‌ابیطالب (ع)، مرکز نقاهت‌گاه یاوران مهدی (عج) با ایجاد یک هماهنگی بین تمام ارگان‌ها متشکل از هلال‌احمر، نیروی انتظامی، طلاب جهادی، خیرین، دانشکده علوم پزشکی و مرکز بهداشت احداث شده است و در نظر دارد جهت تأمین ظرفیت بیمارستان‌ها، بیمارانی که ضرورت به نگهداری بیشتری دارند تا دوران بهبودی کامل زیر نظر پزشک در این مرکز نگهداری کند.

تجهیزات لجستیکی سپاه در خدمت مردم
در شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان هم برای مقابله با کرونا بسیج همگانی شکل گرفته است و سپاه پاسدارن نیز با تجهیزات لجستیکی خود در کنار مردم جهت مقابله با این ویروس به میدان آمده و اماکن عمومی را ضدعفونی می‌کند و این اقدام هر شب و تا پایان ریشه‌کنی کرونا ادامه خواهد داشت.
ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهر‌ها و روستا‌ها با دستگاه نوین، توسط نیروی دریایی سپاه، ناحیه مقاومت‌ها و بسیجیان و نیرو‌های مردمی در کنار نیرو‌های انتظامی هر شب در حال انجام است.
بر همین اساس نیرو‌های سپاه و جوانان جهادگر در شهر پارسیان جهت مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن، اماکن عمومی شامل پارک‌ها، داروخانه‌ها، مطب‌ها، عابر بانک‌ها و خیابان‌های شهر را ضدعفونی می‌کنند. بعد از اعلام ورود ویروس کرونا به هرمزگان، صد‌ها نفر از جوانان جهادگر آماده خدمات‌رسانی به شهروندان شدند و در شهر پارسیان هم این جهادگران در قالب گروه‌های ۱۰ نفره هر شب به مدت سه ساعت و در زمان پایین بودن پیک تردد اقدام به ضدعفونی کردن اماکن عمومی می‌کنند.

تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک توسط جهادگران
از جنوب کشور به شمالی‌ترین نقطه آن یعنی مازندران می‌رویم. جایی که فرمانده سپاه کربلای استان از تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک و لباس مخصوص بیمارستانی توسط جهادگران بسیجی و توزیع پک‌های بهداشتی در بین جامعه هدف خبر می‌دهد.
سردار محمد حسین بابایی با تأکید بر اینکه به سمت تولید ۳۰۰ هزار ماسک و لباس بیمارستانی در روز هستیم، با اشاره به اینکه سپاه مبنی بر رسالتی که دارد با توجه به نیاز یک حرکت عمومی و انقلابی ورود پیدا می‌کند، می‌گوید: «به محض شروع بحران کرونا سپاه کربلا اقدامات خودش را شروع کرد و منتظر دستور سلسله مراتب نماند.»
وی با اعلام تشکیل پدافند زیستی سپاه کربلا که ذیل پدافند زیستی استانداری شروع به کار کرد، می‌افزاید: «با پیشرفت کار و پیشرفت بیماری وضعیت تغییر کرد لذا سپاه با ایجاد قرارگاه جهادی به نام ابلاغ بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی وارد عمل شد.»

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه قرارگاه مشترک جهادی استان، و بخش‌های مربوط به سپاه و بسیج که فرماندهان شهرستانی نسبت به آن توجیه شدند، به تشریح اقدامات قرارگاه جهادی مشترک پرداخته و با اشاره به ورود سازمان یافته مردم ادامه می‌دهد: «در این قرارگاه در چهار گروه مردم را سازماندهی کردیم که براساس تخصص و وظایف محوله کار می‌کنند.»
سردار بابایی با اشاره به احتکار کالا‌های بهداشتی گفت: تا امروز بیش از ۵۰۰ هزار ماسک و دستکش و لوازم بهداشتی احتکار شده توسط سپاه و بسیج کشف شد که در اختیار علوم پزشکی مازندران قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار