کد خبر: 994678
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
شریعتمداری تشریح کرد:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح اقدامات دولت برای مقابله با بیماری کرونا و حمایت از مشاغل آسیب دیده پرداخت.
به گزارش جوان آنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "محمد شریعتمداری" در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات و تمهیدات در قبال آسیب دیدگان ویروس کرونا پرداخت و با بیان اینکه دامنه فعالیت‌های دولت در این باره بسیار وسیع است گفت: تشکیل "ستاد مقابله با بحران کرونا" از مهم‌ترین اقدامات دولت در این باره بوده است که تقریبا هر روز معاونین و وزرای مربوط تشکیل جلسه می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نهادسازی‌های لازم برای تحقق هدف مبارزه با کرونا انجام شده است گفت: در همه جلسات رسمی هیئت وزیران، مقدمه‌ای با محوریت این موضوع مطرح می‌شود و شاهد هماهنگی وزرا و طرح همه مسائل و بیان گزارش فعالیت دستگاه‌های اجرایی گوناگون درباره کرونا هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که دولت پای کار است و ما و تمام وزارتخانه ها، صدا و سیما، مجلس شورای اسلامی و ... در این در کنار وزارت بهداشت که پیشانی این کار است، تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های درمانی تامین اجتماعی گفت: ما در ۳۳۰ مرکز درمانی که شامل ۸۰ بیمارستان و مراکز درمانی دیگر است برای امداد رسانی به مخاطبان خاص که بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند و هم مخاطبان عام که سایر مردم هستند آماده خدمت هستیم و همه فعالیت‌های ما در قالب ستاد مقابله با کرونا است.

وی به موضوع سرنوشت کارگران اشاره کرد و گفت: براساس نص صریح قانون کارگرانی که مخالف میل و اراده خود بیکار شده، همه کسانی که براثر بیماری کرونا از کار بیکار شوند با تشخیص سازمان‌های مربوطه شان ظرفیت استفاده از قانون بیمه بیکاری را دارند و مشمول بهره مندی از ظرفیت‌های حمایتی سازمان و وزارتخانه مربوطه هستند.

شریعتمداری درباره افرادی که دارای قرارداد رسمی کار نیستند مثل دستفروشان گفت: ما برای این موضوع جلسات متعددی را با مسئولین امر و پژوهشگران داشتیم و در نهایت مقرر شد حدود ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه به منظور پرداخت بیمه‌های بیکاری و ارائه تسهیلات به این افراد تخصیص یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اقدامات بسیار ارزشمند و خوبی در خصوص پرستاری و درمان مبتلایان به کرونا در سراسر کشور شده است، درباره سایر اقداماتی که از سوی دولت برای مقابله با بیماری کرونا انجام شده است، گفت: شکل نگرفتن تجمعات اجتماعی به منظور شیوع پیدانکردن کرونا در سطح جامعه، حذف حدود ۴ میلیون مسافرت در ایام پایانی سال، تعویق پرونده‌های موجود در شورا‌های حل اختلاف، راه اندازی و برقراری نظام آموزش از راه دور برای دانش آموزان و دانشجویان از جمله اقدامات دولت در این خصوص است
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اعظم زرین مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
0
منم تو صنف آرایشگری هستم افند اصلا کاری نکردم فقط باید کرایه بدم چقدرم بدهکاری بالا آوردم
علی گودرزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
باسلام من کارگرنجاری ام که 2ماهه بیکارم کرایه خونه وحتی پول بیمه هم ندارم بدم.بچه کوچک داریم محتاج روزانه هم نمیتونیم بگذرونیم کمک کنید که یا بسته حمایتی یاوام بهم تعلق بگیره.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
0
سلام .من راننده آژانس هستم .الان نزدیک دو ماهه کار ما هم خوابیده به ناچار تو خونه موندم بچه کوچک هم دارم .تکلیف ما چی میشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار