کد خبر: 994659
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
دانشجویان بسیجی این روز‌ها با تشکیل جبهه مقابله با کرونا به صورت شبانه‌روزی و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده تلاش می‌کنند سهمی در ریشه‌کن کردن این ویروس داشته باشند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از افکار، هر ساله در این ایام دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های مختلف خود را برای حضور در اردو‌های جهادی و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری اردو‌های راهیان‌نور آماده می‌کنند، اما امثال باتوجه به شرایط ایجاد شده برای کشور و ابتلای تعدادی از هموطنان به ویروس کرونا، برای عدم ایجاد ابتلای دانشجویان به ویروس اردو‌های راهیان نور و برخی اردو‌های دانشجویی و همچنین برنامه‌های اعتکاف دانشجویی لغو شد.

لغو برنامه‌های بسیج دانشجویی و برنامه‌هایی مانند اردو‌های راهیان نور و اعتکاف دانشجویی فرصتی را فراهم آورده تا برنامه‌های بسیج دانشجویی و دانشجویان انقلابی و جهادی متمرکز به جبهه مقابله با کرونا شود.

در همین راستا دانشجویان بسیجی و جهادی در این جبهه با تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در شهر‌های مختلف کار خود را با هماهنگی با وزارت بهداشت آغاز کرد و دانشجویان از همان ابتدا در هر جایی که احساس کردند باید اقدامی برای کمک به مردم و ریشه‌کن کردن ویروس کرونا صورت گیرد، وارد میدان شدند.

از ابتدای تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی تا کنون کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی در ۲۳ استان با ظرفیت ۲ تا ۵ هزار تولید ماسک در روز راه اندازی شده و همچنین کارگاه تولید مواد ضد عفونی در ۲۲ استان فعال شده است.

همچنین هم اکنون ۵۲ گروه جهادی پزشکی در سراسر کشور برای خدمات رسانی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور فعال هستند.

علاوه بر این گرو‌ها، ۱۵۱ گروه جهادی غیر پزشکی نیز در بحث تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی معابر و مراکز عمومی درحال خدمات رسانی هستند که در مجموع ۶۴۷۰ نفر از جهادگران در این عرصه فعالیت می‌کنند.

بر همین اساس در روز‌هایی که مجاهدان سلامت در بیمارستان‌ها درگیر مبارزه با کرونا هستند، جهادگران قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی کردستان برای مجاهدان سلامت لباس ایزوله بیمارستانی تولید می‌کنند.

کارگاه تولیدی لباس ایزوله و مخصوص در استان کردستان به همت سازمان بسیج جهت مقابله با بیماری کرونا راه اندازی شده است که گروه‌های جهادی خواهران در حال فعالیت هستند و در حال تولید لباس‌های ویژه هستند این کارگاه ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰۰ لباس ایزوله را دارد.

ابراهیم اسدی دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی کردستان می‌گوید: با پیگیری‌های انجام شده به دنبال راه اندازی خط تولید ماسک هستیم و امکان تولید روزانه یک هزار عدد ماسک تنفسی را نیز داریم.

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی کردستان ادامه می‌دهد: با توجه به نیاز جامعه به مواد ضد عفونی کننده برای تولید این مواد نیز بررسی‌های لازم انجام شده تا در صورت امکان تولید این مواد نیز صورت گیرد.

اسدی خاطرنشان می‌کند: در کنار اقدامات جهادی دانشجویان در استان کردستان، آموزش شهروندان و اقدامات پیشگیرانه نیز در دستور کار قرار دارد، چندین کارگروه در خصوص تولید محتوا و نکات پیشگیری در فضای مجازی تشکیل شده که در حال فعالیت و تولید محتوا هستند.

وی تصریح می‌کند: برپایی غرفه سلامت در سطح شهر و کمک به نهاد‌های مربوطه در بازرسی احتکار کالا‌های بهداشتی از دیگر اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی کردستان است.


از آنجایی که یکی از نیاز‌های اساسی کشور در این روز‌ها ماسک بهداشتی است و کمبود این ماسک مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بسیج دانشجویی سردشت با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستانکارگاهی را برای تولیدی ماسک راه اندازی کرد.

بر همین اساس توان و ظرفیت تولید این گارگاه ۱۰۰۰ ماسک در ۷۲ ساعت است.

تولیدات این کارگاه به صورت رایگان در روستا‌ها و حاشیه شهر سردشت توزیع خواهد شد.

* توزیع محصولات بهداشتی در مناطق محروم

بر همین اساس دانشجویان بسیجی در گروه جهادی منتظران مصلح (عج) و همچنین بسیجیان حوزه مقاومت قمر بنی‌هاشم (ع) ورامین صورت بسته‌های بهداشتی شامل صابون، شامپو، پودر لباس‌شویی، دستمال کاغذی، مایع ضدعفونی‌کننده و ... را در روستا‌های محروم توزیع کردند.

جهادگران همچنین با توزیع پمفلت نکات بهداشتی و آموزش‌های لازم برای مقابله با کرونا را به مردم ارائه دادند.


گروه جهادی منتظران ظهور بسیج دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای هم با راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک تلاش دارند نیاز مردم به این کالا را برطرف کنند.

روز گذشته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور هم از کارگاه تولید ماسک گروه جهادی منتظران ظهور بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته، قرار گرفت.

سازمان بسیج دانشجویی استان فارس هم با راه‌اندازی پویش «رزمنده امروز خداقوت» در فضای مجازی از مردم و دانشجویان خواست تا با پیوستن به این پویش از پزشکان، پرستاران و کسانی که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، تجلیل کنند.

جمعی از دانشجویان بسیجی شهر‌های مختلف هم با حضور در برخی از بیمارستان‌ها با اهدای گل به پزشکان، پرستاران و کادر درمانی از زحمات مدافعان سلامت تجلیل کردند.

دانشجویان بسیجی و جهادی اصفهان امروز به بیمارستان‌های ویژه مراقبت از بیماران کرونایی این شهر سر زدند و با اهدای گل از زحمات نیرو‌های درمانی که این روز‌ها شبانه روز در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، قدردانی کردند.

دانشجویان بسیجی استان گیلان در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا هم با راه اندازی کارگاه دوخت ماسک بهداشتی به کمک مردم شتافتند.

پس از تولید ۳۵۰۰ عدد ماسک بهداشتی در مرحله اول، ماسک‌ها در بیمارستان پس از ضدعفونی بین مردم توزیع خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار