کد خبر: 994601
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
توصیه امام‌‌ جمعه تبریز به بازاریان: هوای اصناف ضعیف را داشته باشید
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات به وجود آمده گفت: بازاریان تبریز مردمان روزهای سخت و دشوار هستند و همانگونه که در تمام عرصه‌ها امتحان خود را پس دادند این بار نیز از این بحران با سربلندی بیرون خواهند آمد.

آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: حدود 2 هفته‌ای است که کرونا مهمان ناخوانده زندگی مردم ایران شده و در این مدت شاهد جهاد همگانی سلامت هستیم که این جهاد در واقع راه مقابله با کرونا هراسی است.

وی تأکید کرد: حفظ نفس از دیدگاه اسلام واجب بوده و همگان موظف هستند ضمن رعایت اصول سلامت و بهداشت از وجود خودشان مراقبت کنند اگر متولیان و کادر پزشکی کشور که اهل خبره هستند اموری را در این خصوص لازم بدانند و باید آن دستورات را اجرا کرد همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشاتشان به این نکته اشاره فرمودند.

آل‌هاشم بیان کرد: امیدواریم با توکل بر خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین (ع) از این مرحله هم با سربلندی عبور کنیم، همان‌گونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند در این روزها به‌خصوص در این ماه رجب ارتباطمان با درگاه الهی را بیشتر کرده و دعا کنیم این بلا از کشور ما دور شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن خدا قوت به پزشکان و پرستاران گفت: ویروس کرونا را شکست خواهیم داد و مردم اسیر شایعات و عملیات روانی امپراتوری رسانه ای استکبار نشوید.

امام جمعه تبریز با یادآوری حضور و حمیت بازاریان در تمام برهه‌های حساس اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: بازاریان مردمان روزهای سخت و دشوار هستند و همانگونه که در تمام عرصه ها امتحان خود را پس دادند این بار نیز از این بحران با سربلندی بیرون خواهند آمد.

وی با تاکید بر اینکه اصناف همه اعضای یک پیکر هستند تصریح کرد: شیوع این ویروس، بسیاری از بازاریان را بویژه برخی از آنها که به لحاظ گردش مالی، مستاجر بودن، رکود و چک های متعدد با چالش های بسیاری رو به رو بودند در تنگنای بسیار سختی قرار داده است؛ لذا می طلبد بزرگان بازار  که به نسبت از شرایط مالی بهتری برخوردارند، هوای اصناف ضعیف را داشته باشند و به واقع می توان گفت این شرایط بهترین فرصت برای تجلی معنای واقعی «الکاسب حبیب الله» است.

آل هاشم افزود: بزرگان بازار با پیگیری برای مهلت دادن به مستاجران واحدهای صنفی بازار بخصوص برخی از صنوف که آسیب بیشتری دیده‌اند، بدهکاران، اعمال تاخیر در وصول و پرداخت چک زمینه مناسب‌تری برای ادامه فعالیت آنها فراهم سازند تا بتوانیم این روزهای سخت را نیز پشت سر بگذاریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر