کد خبر: 994575
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
مرد فریبکار که با پرسه در شبکه اجتماعی اینستاگرام زنان و دختران را فریب می‌داد با شکایت یکی از آن‌ها بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان ۳۰‌بهمن‌ماه امسال زن ۳۳‌ساله‌ای وارد دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای شد و علیه مردی فریبکار شکایت کرد. او گفت: از مدتی قبل مردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برایش ایجاد مزاحمت می‌کند که از او شکایت دارد. زن جوان در توضیح بیشتر شکایت خود گفت: یکماه قبل در اینستاگرام با مردی آشنا شدم. مدتی که گذشت ارتباط ما بیشتر شد تا اینکه از من درخواست ازدواج کرد. در جریان چت‌ها و گفتگو‌هایی که داشتیم به او علاقه‌مند شدم و تصمیم داشتم تا با او ازدواج کنم. شاکی ادامه داد: من به خاطر اعتمادی که داشتم عکس‌های شخصی‌ام را برایش فرستادم تا اینکه بعد از مدتی از من درخواست شومی کرد که دیگر به تماس‌هایش جواب ندادم. از آن روز بود که مزاحمت‌هایش شروع شد و گفت اگر به خواست او عمل نکنم عکس‌های خصوصی‌ام را منتشر می‌کند. او درخواست دیگری هم داشت و گفت باید ۲ میلیون تومان هم به حسابش واریز کنم.

بعد از مطرح شدن شکایت بود که تیمی از مأموران پلیس فتا برای بازداشت متهم وارد عمل شدند. در اولین گام زن جوان برای انتقال پول به حساب مرد فریبکار در یکی از باجه‌های عابربانک قرار ملاقات گذاشت. همزمان با حضور متهم بود که مأموران در محل حاضر شدند، اما متهم که از حضور پلیس با خبر شده‌بود موفق به فرار شد.

در شاخه دیگری از تحقیقات تلاش برای بازداشت مرد فریبکار به جریان افتاد تا اینکه دهم اسفندماه مخفیگاه وی شناسایی و متهم بازداشت شد.

متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت که فکر نمی‌کرده به دست پلیس بازداشت شود. تحقیقات پلیس برای کشف جرائم بیشتر متهم در جریان است. سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: جرائم سایبری یکی از واقعیت‌های غیر‌قابل انکار در فضای مجازی به شمار می‌رود که ضروری است شهروندان با استفاده از روش‌های پیشگیرانه و مراقبتی از بروز حوادث و سوء‌استفاده بعضی از کاربران این بستر که جز ایجاد نا امن کردن این فضا فعالیت سالمی ندارند جلوگیری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار