کد خبر: 994563
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷
برای نخستین بار در کشور صورت گرفت
برای نخستین‌بار در کشور و به منظور کمک به بیماران کرونایی و تنفسی، دستگاه بومی‌سازی شده اکسیژن‌ساز و بای پپ توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید و روانه بازار شد.
سرویس ایران جوان آنلاین: حسنعلی حق‌شناس، مدیر توسعه سیستم‌ها و زیرساخت‌های مؤسسه دانش بنیان برکت با اعلام یکی از مهم‌ترین تجهیزات اکسیژن رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بای پپ است که باتوجه به پیشرفت بیماری در این بیماران از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود، گفت: دانش و تکنولوژی ساخت این دستگاه در اختیار شرکت‌های امریکایی بود و تولید این دستگاه در داخل به‌دلیل وارداتی بودن کمپرسور آن و مسائل تحریمی با مشکل مواجه شده بود و از طرفی مراکز بیمارستانی و درمانی نیاز مبرمی به این محصول داشتند، مؤسسه دانش‌بنیان برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام هم از مدت‌ها قبل به دنبال بومی‌سازی این کمپرسور بود و با تلاش مجدانه نیرو‌های متخصص داخلی در یکی از شرکت‌های واقع در اصفهان این کمپرسور به طور کامل بومی‌سازی و تولید شد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید انبوه این محصول افزود: در حال حاضر با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی صورت گرفته، به صورت سه شیفت این محصول در حال تولید است و قیمت آن هم حدود ۴ میلیون تومان ارزان‌تر از نمونه‌های معمولی خارجی است.

این مسئول با اشاره به دستاورد دیگر این شرکت افزود: دستگاه بای پپ هم محصول دیگری است که برای بیمارانی کاربرد دارد که ریه‌های‌شان از کار افتاده و یا به شدت ضعیف شده، این دستگاه علاوه بر اکسیژن‌رسانی، به طور خودکار عمل دم و بازدم را هم انجام می‌دهد و کاربردی مشابه ریه بیمار دارد.

وی درخصوص زمان ورود این محصول به بازار هم گفت:این دستگاه از ابتدای سال آینده به طور کاملاً بومی‌سازی شده و با امکانات بسیار بالاتر نسبت به نمونه‌های مشابه تولید خواهد شد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۲۵ دستگاه اکسیژن‌ساز و پنج دستگاه بای پپ دراین مجموعه تولید می‌شود و راه‌اندازی این خط تولید حدود ۱۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم هم ایجاد کرده است.

وی افزود: هر دو دستگاه بالا‌ترین استاندارد‌های اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت هم را کسب کرده‌اند و با استقبال بسیار خوب تیم‌های پزشکی و درمانی روبه‌رو شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار