کد خبر: 994533
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵
عروسی لاکچری نسبتی با دین ما ندارد
بهتر است به عنوان مسلمان بدانیم که دین مبین اسلام با شادی و سرور بسیار موافق است و مسئله‌ای که دین و آیین ما با آن مخالفت می‌کند، اسراف است. این دلیل نمی‌شود کسانی که با تجملات مخالف هستند با شادی هم مخالف باشند و از سرور، دور!
ماهان بادپا
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: تنها کافی است کمی تأمل و ملاحظه کنیم تا به وضوح ببینیم در غرب با سبک و سیاقی که دارند آمار ازدواج‌های ناموفق و خیانت‌های زناشویی‌شان بسیار بالاست، اما در دین اسلام و به خصوص در کشور دینی و شیعی ما مسلمانان، جوانان این گونه عمل نمی‌کنند و برخلاف غرب نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده به نوعی غیرت و حساسیت دارند و با تدبیر به تحقق این مهم می‌پردازند، اما متأسفانه مسئله‌ای که امروزه در بین جوانان ما پیش آمده و گاهی به وضوح در جامعه امروزمان دیده می‌شود، ازدواج‌های لاکچری و برپایی مراسم‌های تجملاتی توأم با اسراف و بریز و بپاش است.

بد نیست بدانیم علت عمده این نوع تفکرات ختم شده به تجملات، حسادت و چشم و هم‌چشمی است. به این صورت که برخی معتقدند فلانی مراسم عروسی‌اش در بهترین تالار بوده، پس مراسم عروسی من هم باید مثل او و حتی بهتر از او باشد. جهیزیه فلانی لوکس و لاکچری بود، جهیزیه من هم باید فلان مارک باشد و از بهمان کشور اروپایی بیاید! همین تفکرات غالب منجر به اسراف حجم زیادی از مواد خوراکی و... در برخی مراسم‌های عروسی می‌شود.
این در حالی است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «زندگی تان را بر پایه اسراف قرار ندهید، زندگی را ساده قرار دهید. زندگی را آن طوری که خدای متعال می‌پسندد قرار دهید و از طیبات الهی بهره‌مند شوید بر حسب اعتدال و عدالت. هم اعتدال و میانه روی و هم عدالت. یعنی ملاحظه انصاف را بکنید، ببینید دیگران چطوری اند. خیلی بین خودتان و دیگران فاصله درست نکنید.»

بهتر است به عنوان مسلمان بدانیم که دین مبین اسلام با شادی و سرور بسیار موافق است و مسئله‌ای که دین و آیین ما با آن مخالفت می‌کند، اسراف است. این دلیل نمی‌شود کسانی که با تجملات مخالف هستند با شادی هم مخالف باشند و از سرور، دور! بد نیست به آن دسته از دوستانی که دست به دامان ریخت و پاش می‌شوند تا به دیگران بگویند: «ما باکلاس هستیم»، یادآور شویم که تجملات و اسراف دو زیان بسیار بزرگ برای جامعه است.
متأسفانه این سبک اشتباه از زندگی که محصول تفکری غلط است باعث شده تا بسیاری از دختران و پسران با وجود اینکه ازدواج کرده‌اند، اما بعد از ازدواج احساس کمبود و غصه کنند! در زندگی زناشویی‌مان باید به دنبال الگویی مناسب باشیم تا راه و رسم زندگی‌مان را با آن جلو ببریم. بیاییم کمی به وضع زندگی حضرت زهرا (س) بنگریم. از لحاظ سادگی مراسم ازدواج، سبک زندگی آن بزرگوار و... به آن زندگی ساده، فقیرانه و زاهدانه بنگریم. بی‌شک ساده‌زیستی و به ویژه صبر داشتن در چنین زندگی سخت و فقیرانه جهادی بزرگ است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار