کد خبر: 994453
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل به 50 نفر رسیده و متاسفانه تا کنون ۹ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قدرت اخوان اکبری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل به 50 نفر رسیده و متاسفانه تا کنون 9 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: بیمارستان امام رضا (ع) دومین بیمارستان اختصاص یافته به کروناویروس در شهرستان اردبیل است و در حال حاضر 174 نفر به علت ابتلای قطعی ویا احتمالی به ویروس کرونا، در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند ودر 24 ساعت گذشته، 24 نفر با بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده و 15نفر جدید بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: بحران بیماری کرونا در استان اردبیل بسیارجدی و اضطراری است و قطعا در روزهای آینده تعداد مبتلایان به ویروس افزایش خواهد یافت، بنابراین از مردم شریف ایران خواهش می کنیم به هیچ عنوان به استان اردبیل سفر نکنند واهالی استان هم دو هفته در خانه بمانند.

اخوان اکبری تصریح کرد: مردم در خانه بمانند و ازهرگونه سفر بپرهیزند، شستن مداوم دستها با آب وصابون، استفاده از دستکش، حضور نیافتن در اجتماعات و رعایت فاصله از افراد مشکوک، خودداری از انجام خریدها و دیدو بازدیدهای نوروزی و استفاده نکردن از اسکناس در خریدها می‌تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند.

وی افزود:  افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند و مردم عزیز استان به شکل مکرر دست‌های خود را به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون شست و شو دهند و همچنین بیماران مبتلا به کروناویروس پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان باید به مدت دو هفته در منزل قرنطینه‌ باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر