کد خبر: 994385
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
تلاش جامعه ورزش برای دور زدن کرونا
کرونا هفته‌هاست که ورزش دنیا را فلج و ورزشکاران را به دلیل لغو رقابت‌های مختلف بلاتکلیف کرده است.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مسئله‌ای که باعث نگرانی بسیاری از مربیان و ورزشکاران شده، خصوصاً آن‌هایی که برای کسب سهمیه المپیک، رقابت‌های گزینشی را در پیش دارند، اما به دلیل اهمیت پیشگیری از شیوع این بیماری بلاتکلیف و خانه‌نشین شده‌اند! مسئله‌ای که البته قرار است از سال آینده با اجرای طرحی ویژه حل‌وفصل شود.

ورزش ایران هم مانند دنیا برای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری تصمیمات خاصی را اتخاذ کرده که از جمله آن لغو رویداد‌های ورزشی و همچنین اردوهاست. تصمیمی که اگرچه برای حفظ سلامت ورزشکاران گرفته شده، اما نگرانی‌های دیگری را رقم زده که باید چاره‌ای اساسی برای آن اندیشید.

آکادمی ملی المپیک می‌تواند قرنطینه ورزشکاران باشد
محمد بنا از جمله مربیانی است که به دلیل عدم کسب سهمیه کامل شاگردانش برای حضور در المپیک به شدت نگران لغو اردو‌های تمرینی است. او بر این باور است که کمیته ملی المپیک باید راهی جز لغو اردو‌ها در پیش بگیرد تا کشتی‌گیران به واسطه دوری از تمرینات ضربه نخورند: «اگر المپیک عقب نیفتد و بخواهیم سهمیه‌های باقیمانده را بگیریم و در این مسابقات موفق باشیم باید تمهیدات خاصی را در نظر بگیریم، نه فقط برای کشتی که برای همه رشته‌های المپیکی. مسئولان باید نگاه ویژه‌ای برای حل این معضل داشته باشند. ورزشکاران کاراته و شمشیربازی که در کشور‌های خارجی حضور دارند اردوهای‌شان برگزار می‌شود، اما رشته‌هایی مثل کشتی اردوهایش پشت سر هم لغو می‌شود و بلاتکلیف هستند. درست است که همه جامعه با این ویروس دست به گریبانند، اما می‌توان راهکاری اندیشید. مسئولان کمیته می‌توانند از فضای آکادمی المپیک برای ورزشکاران خاص رشته‌های المپیکی در چنین شرایطی استفاده کنند تا به تمرینات‌شان لطمه وارد نشود. می‌توان از آکادمی ملی المپیک برای قرنطینه ورزشکاران المپیکی استفاده کرد تا این نفرات بتوانند تمرینات خود را پیگیری کنند و همچنین می‌شود کادر پزشکی نیز در آکادمی المپیک حاضر شود و تنها ورزشکاران المپیکی از این مجموعه استفاده کنند.»

کرونا نباید ورزشکاران را خانه‌نشین کند
بسیاری از ورزشکاران این روز‌ها به واسطه لغو اردو‌ها از تمرینات تیمی دور هستند و در خانه برنامه‌های تمرینی‌شان را پیگیری می‌کنند تا آمادگی بدنی خود را از دست ندهند. با وجود این تمرینات خانگی در درازمدت جواب نمی‌دهد. ورزشکاران خواهان اتخاذ تصمیمی اساسی در این رابطه هستند. فاطمه کرم‌زاده، ملی‌پوش تیراندازی ایران در همین رابطه می‌گوید که فدراسیون باید شرایطی را ایجاد کند که تیراندازان بتوانند تمرینات خود را پیگیری کنند: «بعد از شیوع کرونا اردوی تیم ملی تشکیل نشد و در حال حاضر قرار است تجهیزاتمان را برای ما بفرستند تا در خانه تمرین کنیم. پیشگیری از شیوع این بیماری اهمیت زیادی دارد، اما فکر نمی‌کنم ورزشکاران کشور‌های دیگر به این دلیل تیراندازی را کنار گذاشته باشند و در خانه بیکار نشسته باشند! قرار است در صورتی که بتوانند امکاناتی را فراهم کنند تا در تهران اردو داشته باشیم، اما هنوز چیزی معلوم نیست. بدون تردید فدراسیون باید شرایطی را ایجاد کند تا بتوانیم تمرینات خود را ادامه دهیم.»

پیمان فخری، معاون کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک، اما از اتخاذ تصمیماتی ویژه برای برپایی اردو‌های تمرینی المپیکی‌ها در سال جدید خبر می‌دهد: «به خاطر این شرایط هیچ اصراری به برگزاری اردو‌ها نداریم، چراکه در این وضعیت سلامت ورزشکاران مهم‌ترین اولویت مدیران به حساب می‌آید. با وجود این به دلیل در پیش بودن بازی‌های المپیک، پیگیری منظم تمرینات برای تیم‌ها و ورزشکارانی که صاحب سهمیه شده یا رقابت‌های گزینشی المپیک را در پیش دارند، حائز اهمیت است، به همین خاطر در حال اجرای طرحی هستیم تا از اوایل سال آینده با قرنطینه کامل ورزشکاران و مربیان شرایط را برای برپایی اردو‌ها فراهم کنیم. بر این اساس محل تمرینات، اردو و خوابگاه آن‌ها قرنطینه می‌شود تا بتوانند بدون هیچ نگرانی برنامه‌های آماده‌سازی خود را به‌طور کامل پیگیری کنند. تمام افرادی که قصد ورود به اردو را دارند- شامل ورزشکار و اعضای کادر فنی- پیش از این حضور باید تست شوند و در صورت عدم مشکل به آن‌ها اجازه ورود به قرنطینه داده می‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار