کد خبر: 994353
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: گردشگری اروپا یک میلیارد یورو (۱۱۱ میلیارد دلار) طی یک ماه به خاطر شیوع کرونا ضربه خورده است.
به گزارش راشاتودی، ترس از شیوع ویروس کرونا در سراسر اروپا افزایش یافته و صنعت گردشگری آن را تهدید می‌کند. اطلاعات نشان می‌دهد این بخش همین حالا هم آسیبی جدی خورده و می‌تواند بیش از این هم ضرر کند. گردشگری یکی از بخش‌هایی است که احتمالاً بیشترین خسارت مالی را از گسترش ویروس کرونا خواهد دید. این بخش یک میلیارد یورو (۱۱۱ میلیارد دلار) طی یک ماه به خاطر شیوع این بیماری ضربه خورده است. کمیسیون سفر اروپا اعلام کرد ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی اروپا از گردشگری به‌دست می‌آید و در برخی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مثل اسپانیا و ایتالیا این رقم به ۱۴ درصد می‌رسد. نرخ لغو رزرو هتل‌ها در برخی مناطق ایتالیا به ۹۰ درصد رسیده است. گردشگری ۱۳ درصد اقتصاد ایتالیا را تشکیل می‌دهد و تا حالا بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در این کشور مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.
موزه لوور پاریس، شلوغ‌ترین موزه جهان در این هفته بسته شد، چون کارمندان آن از ترس ابتلا به این بیماری از کار کردن خودداری می‌کردند. موزه لوور در سال گذشته میلادی ۶/ ۹ میلیون بازدید‌کننده داشت که سه چهارم آن‌ها خارجی بودند.
متخصصان می‌گویند تعطیلات تابستانی در سال‌جاری میلادی هم رونقی نخواهد داشت، چون گردشگران سفر‌های خود را از ترس ابتلا به این ویروس به تعویق انداخته‌اند. سازمان ملل اعلام کرد: ۱۵ میلیون دلار از یک صندوق اضطراری برای کمک به کشور‌هایی که سیستم‌های بهداشتی ضعیفی برای مقابله با این ویروس دارند در نظر گرفته است. بانک جهانی قول داده ۱۲ میلیارد دلار در اختیار کشور‌های در حال توسعه برای مهار این ویروس قرار دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار