کد خبر: 994265
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
با شیوع گسترده کرونا
«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، دستور قرنطینه حدودا یک ماهه ۱۴ استان این کشور را صادر کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نخست‌وزیر ایتالیا به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در مناطق شمالی این کشور دستور قرنطینه کردن حدود ۱۶ میلیون ساکن این مناطق را صادر کرد.

طبق گزارش شبکه جهانی «بی‌بی‌سی»، نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد حداقل ۱۶ میلیون ایتالیایی در حال حاضر در منطقه لومباردی این کشور قرنطینه شده‌اند و تا اوایل ماه آوریل (اواخر فروردین ۱۳۹۹) وضعیت قرنطینه در ۱۴ استان ادامه خواهد داشت.

فرمان «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا برای قرنطینه کردن مناطق شمالی این کشور در ادامه تلاش‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

طبق این فرمان، استخرها، موزه‌ها، پیست‌های اسکی، سالن‌های ورزشی تعطیل خواهند ماند و مراسم‌های مربوط به عروسی و تشییع جنازه هم طبق فرمان قرنطینه تعلیق خواهند شد.

کرونا در ایتالیا بیشتر از هر کشور دیگری در اروپا گسترش یافته و طبق آمار دولتی، میزان فوتی‌ها در این کشور از ۲۳۰ نفر گذشته و به ۲۳۳ کشته رسیده است.

طبق آماری که روز شنبه (دیروز) مقام‌های دولت ایتالیا اعلام کردند تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به ۵۸۸۳ نفر افزایش یافته است.

جوزپه کونته بامداد امروز یکشنبه درباره دلایل قرنطینه کردن مناطق شمالی ایتالیا توضیحاتی ارائه داده است.

به گفته نخست‌وزیر ایتالیا، «ما خواهان تضمین سلامتی شهروندانمان هستیم. ما متوجه هستیم که این اقداماتمان باعث زیان خواهد شد، گاهی این زیان‌ها کوچک و گاهی خیلی بزرگ هستند، اما اکنون برهه‌ای است که ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم».
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار