کد خبر: 994226
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
در حالی که مسکو از نقض آتش‌بس در ادلب از سوی تروریست‌ها خبر داده، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد آتش‌بس در سوریه نقض نشده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که آتش‌بسی که مورد توافق روسیه و ترکیه در ادلب بود تاکنون نقض نشده است.

وی گفت: تجهیزات لازم برای ایجاد گذرگاه امن در مسیر بین‌المللی «ام ۴» در استان ادلب سوریه ارسال شده است و فعالیت‌ها برای آماده سازی آن آغاز شده است.

وزیر دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد که گشت‌زنی ها‌ی مشترک روسیه و ترکیه در منطقه کاهش تنش در استان ادلب از نیمه ماه میلادی جاری آغاز می‌شود.

وی بار دیگر سوریه را تهدید و افزود: آنکارا بدون تردید به هرگونه حمله‌ای به مراکز نظارتی و سربازان ترک در ادلب پاسخ می‌دهد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین از سفر هیئت نظامی روسیه به آنکارا در ابتدای هفته آینده خبر داد.

در همین حال، این آتش‌بس که از ابتدای دیروز (جمعه) در منطقه کاهش تنش در ادلب اجرایی شد به گفته مرکز مصالحه وزارت دفاع روسیه ۶ بار از سوی عناصر مسلح تروریستی نقض شده است.

پس از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مسکو برای بررسی تنش‌های ایجاد شده از ادلب میان ترکیه و سوریه اعلام شد که برای توقف درگیری‌ها و ایجاد گذرگاه انسانی توافق شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار