کد خبر: 994145
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
رئيس پليس فتای استان اصفهان:
سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي نسبت شگرد جديد مجرمان سايبري با ارسال پيامک جعلي پرداخت هزينه درج آگهي و هدايت کاربران به درگاه فيشينگ هشدار داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئيس پليس فتای استان اصفهان در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت: اخيراً مجرمان سايبري پس از انتشار آگهي کاربران در سايت هاي واسطه گر نظير ديوار، شيپور و باما با ارسال پيامي جعلي مبني بر پرداخت وجه بابت انتشار آگهي و حذف آگهي در صورت عدم پرداخت، آنها را به درگاه جعلي پرداخت هدايت و اقدام به برداشت از حساب مي کنند.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: شهروندان به هيچ عنوان به لينک هاي ناشناس و نامعتبر ورود نکنند و از ارائه اطلاعات کارت بانکي در درگاه هاي مشکوک پرداخت خودداري کنند.

وي افزود: مجرمان سايبري به راحتي با عناوين مختلف شهروندان را براي ورود به درگاه هاي جعلي تشويق مي کنند، بنابراين کاربران با صفحاتي روبرو مي شوند که امکان پرداخت وجه بصورت آنلاين وجود دارد، در حالي که بيشتر اين لينک ها کاربر را به صفحات فيشينگ هدايت مي کند و با دريافت اطلاعات کارت بانکي اقدام به برداشت از حساب مي کنند.

سرهنگ مرتضوي خاطر نشان كرد: عده‌اي فرصت طلب با شگرد‌هاي خاص به دنبال خالي کردن جيب مردم هستند، به طوري كه برخي کلاهبرداران با درخواست مبالغ ناچيز اطلاعات کارت بانکي افراد را سرقت و اقدام به برداشت از حساب آنها مي کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: شهروندان مي‌توانند در مواجه با اين گونه موارد مراتب را از طريق سايت اينترنتي پليس فتا که به صورت 24 ساعته فعال است اطلاع رساني و پيگيري کنند همچنين با مراجعه به بانک نسبت به فعال سازي رمز دوم يکبار مصرف اقدام کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار