کد خبر: 994141
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
سخنگوی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان :
سرهنگ پاسدار علی قمیان گفت : طرح ملی بسیج مقالبه با کرونا در قالب طرح خانه به خانه توسط نیروهای بسیجی جامعه پزشکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، سرهنگ پاسدار علی قمیان درباره اقدامات سپاه استان اصفهان در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سطح استان اصفهان اظهار داشت: توزیع ماسک در میان راننده‌های سطح شهر، توزیع اقلام بهداشتی، ماسک و بروشور راهنما میان کودکان کار، برخورد با محتکران ماسک، دستکش و لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده از اقدامات سپاه استان اصفهان در راستای مقابله با کرونا است.

وی به سایر اقدامات صورت گرفته در این بخش اشاره و بیان کرد: کشف نزدیک به 500 جعبه ماسک، 40 جعبه الکل و 18 جعبه دستکش و ماسک غیر بهداشتی از اقدامات سربازان گمنام امام زمان در راستای مبارزه با احتکار مواد بهداشتی بوده است.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: 10 هزار ماسک توسط خواهران بسیجی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) و خمینی‌شهر برای توزیع در سطح شهر تولید شده است. همچنین روزانه 100 نیروی جهادی در 2 شیفت صبح و بعدازظهر در 10 نقطه از شهر اصفهان به مدت 15 روز اقدام به ضد عفونی کردن تاکسی‌ها و وسایل نقلیه عمومی و معابر و اماکن شهری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پشتیبانی شهرداری اصفهان می‌کنند.

وی به طرح ملی بسیج مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: این طرح در قالب طرح خانه به خانه توسط نیروهای بسیجی جامعه پزشکی انجام می‌شود که در آن نیروهای بسیجی جهت شناسایی افراد مبتلا به کرونا و گرفتن درجه حرارت بدن افراد به منازل سطح شهر مراجعه می‌کنند و در صورت مشاهده افراد مشکوک آن‌ها را به مراکز بهداشتی هدایت می‌کنند.

قمیان به اقدامات موثر لشکر 14 امام حسین (ع) و گردان‌های امام حسین (ع) تابعه این یگان اشاره و گفت: گردان 106 امام حسین (ع) از نخستین گردان‌هایی بود که فعالیت‌های خود را در راستای مبارزه و ریشه‌کن کردن ویروس کرونا در مناطق مختلف شهر درچه اصفهان آغاز کرد که در مأموریت خود ضدعفونی امامزاده‌ها، مساجد و میادین میوه وتره‌بار شهرستان را انجام داده است تا خطر این انتشار این ویروس به حداقل برسد.

وی ادامه داد: گردان 102 امام حسین (ع) شهرستان هرند از دیگر گردان‌های پیشتاز در مقابله با ویروس کروناست که به گفته فرمانده این گردان در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این گردان دوشادوش جامعه پزشکی و پرستاران اقدام به رفع آلودگی شهر هرند کرد. گلزارهای شهدا، مساجد و امام‌زاده‌ها جامعه هدف این گردان برای رفع آلودگی از ویروس کرونا است. همچنین شرکت در جلسات شهر درباره ویروس کرونا و همکاری با سایر نهادهای درگیر درخصوص پیشگیری کرونا از مهمترین اولویت‌های این گردان در روزهای آینده است.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: گردان‌های 123 شهرستان تیران و کرون و گردان 107 لشکر 14 امام حسین (ع) از دیگر گردان‌هایی هستند که در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کمک مردم آمده‌اند.

وی درباره اقدامات نواحی مقاومت بسیج در سطح استان اصفهان در راستای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در راستاي نهضت خدمت رساني بسيج و جهاد همبستگي و تأمين امنيت و سلامت جامعه، جهادگران بسيجي گروه شهيد سليمانی گلپايگان با همكاری بسيج سازندگی و بسيج جامعه پزشكي اقدام به ضدعفوني بازار و معابر شهري در راستای مقابله با ويروس كرونا کردند. در اين اقدام خداپسندانه، 6000 ليتر ماده ضدعفوني بر پايه كلر با سيستم‌های مه پاش فتوشيميايي توسط بسيجيان برای گندزدايی و ضدعفوني استفاده می‌شود. هم اكنون این اقدام را يک تيم 15 نفره در فواصل زمانی خاص انجام می‌دهند.

قمیان درباره اقدامات بسیجیان شهرستان نایین نیز اظهار داشت: درراستای مأموریت خدمت‌رسانی به مردم، بسیجیان سازندگی نایین باهمکاری شبکه بهداشت و درمان و بهداری ناحیه درقالب 7 گروه جهادی اقدام به گندزدایی وضدعفونی مجتمع‌های مسکونی واقع در شهرک قائمیه ومحله پنجاهه کردند.

وی ادامه داد: نواحی مقاومت بسیج سایر شهرستان‌های استان از قبیل دهاقان، خمینی‌شهر، برخوار، لنجان، شاهین‌شهر و غیره نیز در راستای مبارزه با ویروس کرونا فعالیت‌های چشم‌گیری را انجام داده‌اند و همچنان ادامه دارد. همچنین لازم به ذکر است 10 هزار ماسک رایگان در بین مردم شهرستان لنجان توزیع شده است.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان درباره فعالیت‌های دانشجویان بسیجی نیز برای مقابله با کرونا گفت: 15 گروه جهادی و 200 نفر از جهادگران بسیجی استان برای مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردند که در صورت موافقت مسئولان استان با توجه به تخصص‌هایشان در هر عرصه لازم حضور پیدا می کنند. همچنین بیمارستان سیار سپاه با همکاری سپاه‌های استان اصفهان و قم به منظور همکاری در پیشگیری و درمان ویروس کرونا در مجتمع فرهنگی نور واقع در منطقه نیروگاه قم مستقر شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات این بیمارستان کانتینری شامل ۹ دستگاه تریلر کانتینربر از اصفهان وارد قم شده و در مجتمع نور استقرار یافت. بیمارستان سیار مذکور شامل ۴۴ کانکس و دارای تجهیزاتی برای پذیرش ۱۸۰ بیمار است و با همکاری پشتیبانی نیروی زمینی سپاه پاسداران و بیمارستان شهید صدوقی اصفهان تجهیز شده و تمامی کادر آن نیز از کارکنان تخصصی سپاه  هستند.

قمیان درباره فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی نیز اظهار داشت: تدارکات و نظم‌بخشی تیم‌های اضطراری، حضور فعال و مستمر اعضای بسیج جامعه پزشکی در شیفت‌های مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، برپایی میزهای خدمت بهداشتی درمانی در مراکز مختلف استان اصفهان از جمله ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و آمادگی برای تأمین پزشکان در مراکز پزشکی، درمانی، درمانگاهی که با کمبود پزشک و پرستار مواجه می‌شوند از مهم‌ترین اقدامات سازمان بسیج پزشکی استان اصفهان در راستای مقابله به گسترش ویروس کرونا است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم و حضور فعال بسیجیان و رزمندگان اصفهانی به عنوان خادمان مردم هر چه سریع‌تر این ویروس در جامعه ریشه‌کن شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
0
0
آماده همکاری
بییجی زمان جنگ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر