کد خبر: 994028
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
مرتضی آبدار:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از صدور ۷۵ موافقت اصولی سرمایه‌گذاری گردشگری در استان خبر داد.

مرتضی آبدار اظهار داشت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری موفق به اخذ موافقت اصولی در سال 98 در حال طی مراحل اخذ مجوز اجرا هستند.

وی، به اشتغال مستقیم پیش‌بینی‌شده بر اساس 75 پروژه مذکور اشاره کرد و گفت: بر اساس پروژه‌های ارائه‌ شده سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه گردشگری استان فرصت شغلی به میزان  2 هزار و 132 نفر در راستای پیشبرد اهداف این پروژه‌ها، ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: در میان پروژه‌های موفق به اخذ موافقت اصولی طی سال‌جاری، 10 پروژه به احداث هتل‌های چهار ستاره، سه ستاره، دو ستاره و هتل‌آپارتمان در سطح استان در راستای توسعه و تقویت ظرفیت‌های گردشگری استان اختصاص‌ یافته است.

آبدار در ادامه در خصوص پروژه‌هایی که موفق به کسب مجوز ایجاد شده‌اند، متذکر شد: بررسی‌ها و مطالعات تخصصی از عوامل مهم انتخاب گزیده‌ای طرح‌های ارائه‌ شده به‌منظور اخذ مجوز و اجراست در همین راستا طی سال 98  هفت فقره مجوز ایجاد صادر شده که پروژه‌های مذکور در شهرستان‌های "آذرشهر، تبریز، جلفا، سراب، کلیبر، میانه و هریس" واقع‌شده‌اند.

آبدار  به میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری استان اشاره کرد و تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در سال 98 مبلغی بالغ‌ بر 647 میلیارد و 222 میلیون و 400 هزار تومان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر