کد خبر: 994020
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۰
شیوع گسترده ویروس کرونا فروش کتاب «طاعون» نوشته آلبر کامو، نویسنده فرانسوی را در فرانسه و ایتالیا به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» به نقل از ایبنا در اوایل دهه ۴۰ میلادی یک بیماری واگیردار سراسر شهری به نام اوران الجزایر را فرا می‌گیرد؛ یک بلای همه‌گیر که شهر را از وضع عادی و همیشگی خود خارج می‌کند، چند نفری بیمار می‌شوند و عده‌ای می‌میرند. شهر قرنطینه می‌شود و مرگ آن را محاصره می‌کند و این شروع «طاعون» است؛ اثر درخشانی از آلبر کامو، نویسنده فرانسوی که شاهکار ادبیات فرانسه و یکی از برجسته‌ترین آثار ادبی جهان نام گرفته است. اگر داستان این رمان شما را به یاد وقایع کنونی دنیا می‌اندازد، تنها نیستید. طبق گزارش موسسه ادیستات که آمار فروش کتاب‌ها را ارائه می‌دهد، میزان فروش رمان «طاعون» در فرانسه از زمان شیوع ویروس کرونا به طرز عجیبی افزایش یافته و تنها طی هشت هفته اول سال جدید میلادی هزارو ۸۰۰ نسخه از آن به فروش رسیده، این در حالی است که فروش این رمان در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ که خبری از کرونا نبود به زحمت به ۴۰۰ نسخه می‌رسید. افزایش توجه ناگهانی به رمان «طاعون» تنها به فرانسه محدود نشده است. در ایتالیا نیز فروش این رمان سه برابر شده و در سایت آمازون ایتالیایی در رتبه نخست پرفروش‌ها قرار گرفته است؛ رمانی که حالا دارد با فیلم «شیوع» (۲۰۱۱) به کارگردانی استیون سودربرگ، کارگردان امریکایی در میزان فروش رقابت می‌کند.

این اولین بار نیست یک اثر ادبی در فرانسه پس از یک رویداد یا حادثه خاص مورد توجه و استقبال فرانسوی‌ها قرار می‌گیرد. در سال گذشته نیز پس از آتش گرفتن کلیسای نتردام در پاریس، اقبال مردمی به رمان «گوژپشت نتردام» نوشته ویکتور هوگو احیا شد و فروش آن به شدت افزایش یافت. در سال ۲۰۱۵ نیز حملات تروریستی داعش به مناطقی از پاریس رمان همینگوی درباره پاریس با عنوان «پاریس، جشن بی‌کران» را پرفروش کرده بود. آلبرکامو در رمان «طاعون» که در سال ۱۹۴۷ منتشر شد وقایع روزمره ساکنان شهر اوران الجزایر را در دوران شیوع بیماری طاعون در اواسط قرن ۲۰ میلادی روایت کرده است. این رمان پس از انتشار به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل شد و شهرت کامو را به بیرون از مرز‌های فرانسه گسترش داد.

آلبر کامو، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل الجزایر بود که به عنوان اولین آفریقایی که برنده جایزه نوبل ادبیات شد، شناخته می‌شود. او به خاطر نگارش آثار مهمی که به مشکلات وجدان بشر امروزی پرداخته بود، برنده این جایزه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار