کد خبر: 994008
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰
اعضای یک باند سرقت در غرب تهران پس از بازداشت به دزدی از هزار خودرو اعتراف کردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان اوایل خرداد‌ماه امسال پرونده‌های بسیاری با موضوع سرقت لوازم خودرو در غرب تهران به اداره بیستم پلیس‌آگاهی تهران ارسال شد. کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات میدانی و بررسی شکایت‌های مطرح شده و بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که بسیاری از سرقت‌ها از سوی سرنشینان یک خودروی ساینا رقم خورده است.

مأموران پلیس با بررسی شماره پلاک خودرو مالک آن را که مردی ۳۵‌ساله به نام یونس بود، شناسایی کردند. بررسی سوابق یونس نشان داد که او هیچگونه سابقه کیفری ندارد. بعد از آن بود که محل زندگی یونس در شهرستان اندیشه شناسایی شد و مأموران پلیس اول اسفندماه او را بازداشت کردند و خودروی ساینا را هم کشف کنند. یونس وقتی مورد تحقیق قرار گرفت گفت که از ماجرای سرقت‌های رقم خورده خبر ندارد. وقتی کارآگاهان پلیس تصویر ساینای وی و سرنشینانش را به او نشان دادند، تأکید کرد که از ماجرا خبر ندارد. یونس، اما بعد از ۱۰ روز به ارتکاب سرقت‌های سریالی با همدستی اعضای باندش اعتراف کرد. او گفت: به همراه سه‌نفر از دوستانم تصمیم به سرقت لوازم خودرو گرفتیم. برای سرقت همه روزه راهی مناطق غرب تهران می‌شدیم و لوازم داخل خودرو‌ها را سرقت می‌کردیم. یونس گفت: من برای اولین بار بود که وارد دنیای سارقان شده‌بودم و به خاطر اینکه سابقه نداشتم با ماشین خودم به سرقت می‌رفتم و فکر نمی‌کردم که بازداشت شوم. یونس گفت: به همراه اعضای باندم یک‌هزار سرقت انجام دادیم و اموال سرقتی را به مردی ۳۸‌ساله به نام فرامرز می‌فروختیم. از این راه بیش از ۵۰۰‌میلیون تومان به جیب زدیم و پول‌های سرقتی را هم بین خودمان تقسیم کردیم. با اطلاعاتی که یونس در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان موفق شدند سه عضو دیگر باند و مالخر پرونده را هم در محدوده‌های مشگین دشت، سر آسیاب و ملارد شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: اعضای باند در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند و با کامل شدن تحقیقات به دستور قاضی روانه زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار