کد خبر: 994002
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
ویروس کشنده نفس ورزش ایتالیا را گرفته است
ایتالیا که فعلاً گوی سبقت را در ابتلا به ویروس کرونا از سایرکشور‌ها ربوده است چاره‌ای جز لغو مسابقات ورزشی ندارد. در کشور چکمه‌ای آمار مبتلایان و قربانیان به قدری افزایش پیدا کرده که تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف به سختی حاضر به رویارویی با تیم‌های ایتالیایی می‌شوند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شدت بیماری به حدی است که مقامات ایتالیا از کنترل آن عاجز مانده‌اند. در شرایطی که شیوع کرونا از هفته پیش در این کشور سرعت گرفته مسئولان با قرنطینه کردن چند شهر تلاش کرده‌اند تا به نحوی از گسترش هرچه بیشتر آن جلوگیری شود، اما خبر‌های ناامیدکننده از ایتالیا حاکی از آن است که اقدامات انجام شده تأثیری نداشته است و این کشور اروپایی با بحرانی تاریخی دست و پنجه نرم می‌کند. جدا از بحث تعطیلی مدارس و درخواست از مردم برای ماندن در خانه‌ها، موضوع رقابت‌های ورزشی حسابی داغ است. علاوه بر تیم‌های فوتبال ایتالیا، این کشور میزبان چند رویداد مهم ورزشی نیز محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد تنها راه باقیمانده برای مقامات لغو بازی‌ها یا برگزاری آن‌ها بدون حضور تماشاگر است. لغو دیدار حساس یوونتوس- میلان از جمله این اقدامات بود، در حالی که قرار بود نبرد دو تیم در چارچوب دور برگشت جام حذفی ایتالیا دیشب به میزبانی شهر تورین برگزار شود که سه‌شنبه شب نظر مسئولان تغییر کرد و رأی به لغو بازی داده شد. عجیب اینجاست که مسئولان تصمیم‌شان را بسیار دیر اعلام کردند به همین خاطر تیم میلان چند ساعتی را در شهر تورین معطل شد تا اینکه خبر قطعی لغو بازی رسانه‌ای شد. علاوه بر این طبق اعلام مقامات این بازی قرار بود با حضور تماشاگرانی که به ویروس آلوده نشده‌اند برگزار شود!

البته این اولین بازی لغو شده از سوی سازمان لیگ فوتبال ایتالیا نبود. پیش از این گفته می‌شد که دولت ایتالیا رسماً درخواست لغو تمامی مسابقات ورزشی را به مدت یک ماه صادر کرده است. عدم برگزاری دیدار اینتر - یوونتوس از مهم‌ترین تصمیمات مسئولان سری آ بود. منتها این تصمیم با گلایه مدیران اینتر همراه شد و آن‌ها مدعی بودند دیدار یووه – میلان در کوپا ایتالیا نیز باید لغو شود. استیون ژانگ، رئیس این باشگاه با انتشار پستی تصمیمات سران سری آ را زیر سؤال برد و آن‌ها را متهم به ایجاد هرج و مرج کرد. قرنطینه اعضای یک تیم دسته سومی هم سر و صدای زیادی به پا کرد. با دستور وزارت بهداشت ایتالیا تمامی اعضای تیم پیانسه در قرنطینه به سر می‌برند و دست‌کم چند نفر از آن‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.

جدا از تیم‌های ایتالیایی، رقبای آن‌ها نیز نسبت به بازی‌های آتی‌شان ابراز نگرانی کرده‌اند. نمایندگان فوتبال ایتالیا هم در لیگ قهرمانان حضور دارند و هم در لیگ اروپا، به همین خاطر انتظار می‌رود یوفا برای بازی‌های پیش‌رو چاره‌ای بیندیشد. سه‌شنبه هفته آینده والنسیا در خانه میزبان تیم آتالانتاست؛ طبق اعلام اتحادیه فوتبال اروپا دیدار این دو تیم پشت در‌های بسته برگزار می‌شود. این در حالی است که آمار مبتلایان در کشور اسپانیا نیز روبه افزایش است و با ادامه این روند احتمال لغو بازی نیز وجود دارد. دو روز پس از این بازی هم اینتر در میلان و در چارچوب لیگ اروپا پذیرای ختافه است، بازی که با اعلام یوفا بدون تماشاگر انجام می‌شود. موضوع به همین جا ختم نمی‌شود؛ هنوز تکلیف دیدار سویا – آ اس رم (لیگ اروپا) و بارسلونا – ناپولی (لیگ قهرمانان اروپا) مشخص نیست و برگزاری این بازی‌ها بدون تماشاگر دغدغه این تیم‌هاست.

با توجه به حساسیت زیادی که روی بازی‌های فوتبال وجود دارد اخبار لغو این بازی‌ها یا برگزاری آن‌ها پشت در‌های بسته حسابی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، در حالی که ایتالیایی‌ها از لغو مسابقات غیرفوتبالی هم متضرر شده‌اند. مسابقات پاراشنای قهرمانی جهان قرار بود هشتم اسفندماه در ایتالیا برگزار شود منتها شیوع کرونا مانع از میزبانی این کشور شد. طبق برنامه قرار بود ورزشکارانی از ۴۲ کشور در این رقابت‌ها به آب بزنند. لغو جام‌جهانی اسکی آلپاین برای ورزش ایتالیا گران تمام می‌شود؛ در تقویم فدراسیون جهانی اسکی این رقابت‌ها به میزبانی ایتالیا فردا باید آغاز می‌شد با این وجود فدراسیون جهانی هنوز نظر قطعی‌اش را در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری جام‌جهانی آلپاین اعلام نکرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار