کد خبر: 993973
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
رئيس دانشگاه كاشان خبر داد
كميته بانوان بنياد حاميان دانشگاه كاشان با حضور اعضاي هيات علمي خانم اين دانشگاه آغاز بكاركرد.

رئيس دانشگاه كاشان در اين نشست، حضور بانوان در جامعه به خصوص در محيط علمي دانشگاه را بسيار تاثيرگذار دانست و گفت: بر اساس تحقيقات انجام شده بدون حضور و مشاركت زنان امكان توسعه پايدار وجود ندارد.
دكتر عباس زراعت خاطر نشان كرد: از آن جايي كه نيروي انساني يكي از عوامل موثر در توسعه ي جوامع است، زنان نيز به عنوان نيمي از جمعيت جامعه سهم عمده اي در توسعه پايدار دارند.نسبت حضور بانوان در مسووليت هاي اجتماعي دولتي در كشورهاي پيشرفته حدود 35 درصد است و متوسط جهاني آن 16 درصد مي باشد اما در ايران حدود 6 درصد مي باشد كه بايد ارتقا پيدا كند.
وي به حضور بانوان در عرصه هاي مختلف اشاره كرد و افزود: به بركت انقلاب اسلامي راهي را كه كشورهاي پيشرفته در طي دهها سال براي حضور بانوان در عرصه هاي اجتماعي و مشاركت هاي عمومي پيمودند ، ما كمتر از 40 سال توانستيم اين گامهاي بزرگ را برداريم.
رئيس دانشگاه كاشان با اشاره به اينكه حضور بانوان در عرصه آموزشي بسيار پررنگ است خاطر نشان كرد: در ايران حدود 7 ميليون فارغ التحصيل خانم داريم و بيش از 60 درصد صندلي هاي دانشگاه ها در اختيار دانشجويان خانم است.
وي تشكيل كميته بانوان بنياد حاميان دانشگاه را با هدف مشاركت بيشتر بانوان در امور خير در راستاي توسعه دانشگاه عنوان كرد و افزود: بنياد حاميان براي نخستين بار در دانشگاه كاشان راه اندازي شد و كميته بانوان بنياد حاميان نيز براي نخستين بار در اين دانشگاه شكل مي گيرد و اميد است با همكاري بيشتر بانوان، اين كميته نيز همچون بنياد حاميان دانشگاه پيشتاز باشد و رتبه نخست را در كشور كسب كند.
مسئول كميته بانوان بنياد حاميان دانشگاه كاشان نيز در اين نشست تشكيل اين كميته را به منظور برنامه ‏ريزي براي افزايش جذب مشاركت‏هاي مردمي، توانمندسازي و رفع نيازمندي‏هاي دانشجويان دختر و ترويج فرهنگ انفاق و نوع دوستي عنوان كرد و گفت: اميد است با هم افزايي و همفكري استادان و بانوان دانشگاه بتوان مشكلات دانشجويان را مرتفع ساخت.
اعظم افضلي با بيان اينكه استفاده از خيرين و نهاد‌هاي مردمي براي توسعه فضاهاي آموزشي و رفاهي دانشگاه‌ امري مهم و ضروري است، خاطر نشان كرد: با مشاركت اجتماعي مي توان رشد و شكوفايي دانشگاه را در تمامي زمينه ها شاهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار