کد خبر: 993943
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۲
سرویس ایران جوان آنلاین: با افتتاح خط دوم آبرسانی از سد درودزن در استان فارس، ۵۰ درصد از منابع آب زیرزمینی شیراز حفظ می‌شود.
حمیدرضا دهقانی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس با اشاره به طرح تعریف خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن در سال ۹۰ گفت: در حال حاضر این طرح به ۱۳ کیلومتری معالی‌آباد شیراز رسیده است. وی با اشاره به طرح خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن افزود: در حال حاضر ۷۵ درصد منابع آب کلانشهر شیراز از منابع آهکی و آبرفتی تأمین می‌شود که این موضوع منابع آب این شهر را با مشکل مواجه می‌کند. وی افزود: این طرح با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا به طول ۷۷ کیلومتر کار انتقال آب از سد درودزن به شیراز را انجام می‌دهد که در حال حاضر به ۱۳ کیلومتری منطقه معالی‌آباد شیراز رسیده است. مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه تست خط انتقال آب به صورت خشک نیز انجام شده است، ادامه داد: این خط انتقال تا مخزن دوکوهک آمده و تا سه روز دیگر آب وارد مخزن می‌شود که پس از ضدعفونی و هماهنگی با مرکز بهداشت می‌توان آب را وارد شبکه کرد. دهقانی با بیان اینکه ۹۰ درصد تأمین مالی این طرح بدون نقدینگی و با همکاری بوده است، بیان کرد: این طرح با اسناد خزانه پیش رفته است و به همین دلیل اکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و برای تکمیل طرح نیز ۱۰۰ میلیارد دیگر نیاز است. وی با بیان اینکه در کنار این خط انتقال یک پروژه تصفیه‌خانه نیز تعریف شده است، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه به صورت BOT احداث شده و ظرفیت آن ۳ مترمکعب بر ثانیه است که در حال حاضر با ۵ /۱ مترمکعب بر ثانیه آماده است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه ظرفیت سالانه این تصفیه‌خانه ۹۰ میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۶۰ میلیون مترمکعب استفاده می‌شود. دهقانی عنوان کرد: با تکمیل این طرح ۲۵ درصد از منابع زیرزمینی آب شیراز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک بزرگی به تأمین و حفاظت از منابع آبی است. وی با بیان اینکه شهر جدید صدرا نیز از مزایای این پروژه بهره‌مند می‌شود، اظهار داشت: امید است که با مجوز وزارتخانه بتوانیم از این طرح برای تأمین آب شهر جدید صدرا نیز استفاده کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار