کد خبر: 993830
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
آرش نجیمی گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا کووید ۲۰۱۹ به ۶۶نفر افزایش یافته است ومردان مبتلا نسبت به زنان پیشتاز هستند و تاکنون ۲۹ مورد زن و ۳۷ مورد مرد گزارش شده است که میانگین سن مبتلایان به کرونا کووید ۱۹، ۵۳.۸ سال است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شامگاه شب گذشته با اشاره به اینکه تعداد فوتی ها بر اثر ابتلا به کرونا کووید ۲۰۱۹ همان دو نفر است، اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا کووید ۲۰۱۹دراصفهان تا بعدازظهرروزسیزدهم اسفندماه به۶۶  نفر افزایش یافته است.

وی افزود: ۱۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته  از شهرستان های اصفهان، نایین، نجف آباد و شهرضا گزارش شده است که به نسبت برابر هفت زن و هفت مرد به ویروس کرونا ۲۰۱۹ مبتلا شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ۶ بیمار مبتلا به  ویروس کرونا بهبود یافته اند و از بیمارستان های معین مرخص شده اند.

وی ابراز داشت: این ۶۶ مورد مبتلا به کووید ۲۰۱۹  در ۱۴ شهرستان اصفهان، اردستان، خمینی شهر، خوانسار، سمیرم، شاهین شهر، شهرضا، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف آباد و نطنز گزارش شده است.

نجیمی تعداد تفکیک شده مبتلایان به کرونا را به غیر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اعلام کرد و گفت: ۳۲ مورد در شهر اصفهان، ۳ مورد در اردستان، یک مورد در خمینی شهر، ۲ مورد در خوانسار، یک مورد در سمیرم، یک مورد در شاهین شهر، ۲ مورد در شهرضا، ۲ مورد در فلاورجان، یک مورد در گلپایگان، ۲ مورد در لنجان، یک مورد در مبارکه، ۵ مورددر نائین، ۷ مورد در نجف آباد و ۶ مورد در نطنز ثبت شده است.

وی اذعان کرد: مردان مبتلا نسبت به زنان پیشتاز هستند و تاکنون ۲۹ مورد زن و ۳۷ مورد مرد گزارش شده است که میانگین سن مبتلایان به کرونا کووید ۱۹، ۵۳.۸ سال است.

وی اعلام کرد: مدارس و کتابخانه های عمومی استان اصفهان تا آخر هفته تعطیل اعلام شدند و ساعات کار ادارات استان اصفهان تا پایان هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ خواهد بود که تمدید این وضعیت در روز پنج شنبه مشخص خواهد شد.

نجیمی افزود: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا کووید ۱۹ در مکانهای عمومی و با تصویب کمیته حمل و نقل ستاد استانی مدیریت بیماری، تا آخر اسفندماه طرح زوج و فرد در محدوده ترافیکی و مرکزی شهر اصفهان اعمال قانون نخواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای کنترل و مقابله با این بیماری در استان اصفهان مواجه نیستیم، بیان داشت: سه دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی در اصفهان به‌طور ویژه برای انتقال افراد مشکوک و بیماران کرونا تخصیص یافت.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر