کد خبر: 993721
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
با تعطیلی سینما‌های چین و کاهش درآمد‌های گیشه در ایتالیا و کره جنوبی و با توجه به چشم‌انداز غیرقابل پیش بینی ویروس کرونا، صنعت سینما با زیان حداقل ۵ میلیارد دلاری مواجه شده است.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: سال ۲۰۱۹ مجموع فروش گیشه بین‌المللی سینما به ۳۱.۱ میلیارد دلار و گیشه جهانی به رکورد ۴۲.۵ میلیارد دلار رسید، اما این آمار‌های امیدوارکننده در سال جدید به سرعت جای خود را به نگرانی‌های جدی به سبب شیوع ویروس کرونا داده است، موضوعی که به تدریج در حال تبدیل شده به یک بحران جهانی است. این ویروس تاکنون ۹ هزار نفر را در سطح جهان آلوده کرده و جان بیش از ۳ هزار نفر را نیز گرفته است که بخش عمده‌ای از تلفات آن از کشور چین محل اصلی انتشار این ویروس بوده است.

سالن‌های سیما چند هفته‌ای است که به طور کامل در چین تعطیل شده، اما ویروس کرونا تاثیرات قابل توجهی در شمار مخاطبان سینمایی در کره جنوبی، ایتالیا و حتی ژاپن به عنوان سومین بازار بزرگ سینمایی جهان داشته است.

برخی تحلیلگران معتقدند شیوع ویروس کرونا با کاهش درآمد‌های گیشه و توقف تولیدات سینمایی حداقل زیان ۵ میلیارد دلاری را برای صنعت سینما به همراه خواهد داشت و این رقم می‌تواند با کاهش مخاطبان در دیگر کشور‌ها از جمله آمریکا افزایش بیشتری هم داشته باشد. تاکنون ۱۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و شش کشته در آمریکا گزارش شده است.

در چین که دومین بازار بزرگ سینمای جهان پس از آمریکاست، ۷۰ هزار سالن سینما همچنان تعطیل است و ادامه این روند و لغو اکران‌ها درآمد‌های استودیو‌های فیلمسازی چینی و حتی هالیوودی را به شدت کاهش داده است.

در هفته گذشته میزان فروش گیشه در سینما‌های کره جنوبی (پنجمین بازار بزرگ سینمایی جهان) با ۸۰ درصد کاهش رو به رو شد و فیلم «مرد نامرئی» با فروش ۱.۱ میلیون دلاری صدرنشین فروش شد. بر اساس اعلام مسئولان سینمای کره جنوبی، فروش سینما‌های این کشور در ماه فوریه با ۷۰ درصد کاهش به ۸۵ میلیون دلار نزول یافت و ۷.۳ میلیون نفر به سینما رفتند. اما آمار‌ها در بازه زمانی مشابه سال ۲۰۱۹ حاکی از فروش ۱۵۸ میلیون دلاری و ۲۲.۳ میلیون مخاطب است.

در ایتالیا نیز حدود نیمی از سینما‌ها به ویژه در بخش شمالی و ثروتمند کشور تعطیل شده است و دولت ایتالیا محدودیت‌های سختی برای مقابله با شیوع این ویروس اتخاذ کرده است. تاکنون ۱۶۹۴ مورد ابتلا در ایتالیا گزارش شده که جان ۳۴ نفر را گرفته است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار